mom2012

Alla inlägg under januari 2014

Av madeleine - 11 januari 2014 19:13

Lördag..å den har varit lite så där kan man väl säga!!
Började med att försöka städa..men de vill inte linnea alls..fick väcka niklas å hon ville inte alls vara med honom..
När de va dags för linnea att sova..så bara hon totalvägrade! Försökte flera ggr men varje ggn vi gick in i sovrummet började hon skrika som en gaalning! gråta å fightas massor! Panik!Både jag och niklas försökte men de bara gick inte...:(
Hade inga planer på å sova hela dagen..inte alls bra!
Efter jag hade städat fick jag ta mig bort till sentret å va själv en stund! Det va underbart!! Även fast man alltid vill vara med sin älskade familj så behöver man ibland lite egentid! Om ni bara visste hur skoj de var att kunna gå in i ett provrum å pröva kläder ;) Går ju inte annars när man har med linnea å vagn..går inte handla över huvud taget med henne längre själv nästan..=/
Mindre roligt va den är man såg dom här alla speglarna i provrummen..hur man såg ut! :( åångest fick man kan man ju säga! såg ut som ja va höggravid!
Måste verkligen skärpa mig nu!! 

Fick iaf köpt mig en regnjacka på rean :) Sen hittade jag ett par jätte sköna jeans! Lite mer loose..å så en pyjamas :D
Men de va verkligen sista ggn ja köpte byxor...när man inte ens kan ha storlek 44 på pluz zize på H&M..då e de allvar!! :O
Har funderingar på viktväktarna...lr nåt sånt där..de e de man hört som de flesta har lyckats med..då får man äta va man vill..men du har points tydligen..så får du äta ett visst antal point per dag..å du kan spara points till helgen ifall du vill ha nåt extra då tex...
Tycker de låter ganska bra..lite mer som en spel..tävling mot sig själv :)
Många som gått ner masssor på några månader..
Jag e ganska villig å pröva iaf..inget annat har ju direkt funkat så...inga andra dieter lockar mig..
Men får se..ska bestämma mig för nåt sånt när vi flyttat..kolla runt va som finns...:)
Jag kommer iaf INTE försöka nåt mer märke av sån där shake..som mamma , syster å linda har klarat av..så jääkla äckligt!!
Har försökt flera ggr med olika märken men alla smakar fan å har jätte konstig konsistens!Så nej tack till det ;)

Nu står min kära man å gör middag till mig <3 Är så hungrig å de ska bli såå gott! fläskfile å potatisgratäng ala niklas ;)

Ska bara äta gott, mysa hela kvällen! :) Hoppas ni andra har en fin kväll också!

Av madeleine - 11 januari 2014 08:43

God morgon! :)

Då vart de lördag igen! Nu är det alltså 3 veckor kvar tills vi flyttar..och det går seegt! Varför kan inte tiden går fortare?
Å nu till veckan ska niklas jobba kväll..då blir de ännuu segare..:/

Men men..idag ska jag städa lite när linnea sover middag..sen funderar jag på att ta en promenad till sentret om vädret tillåter..
Behöver kolla efter present till Eveline som fyller år snart :) Och så tänkte jag kolla på lite mobiler..när vi flyttat till sverige tänkte jag fixa antagligen comviq igen å en ny mobil...en bra mobil! Har alltid köpt dom för runt 1000 lappen och dom e inte så bra som ja vill ha dem :P Vill ha större och bättre kamera och att den ska funka lättare å inte cpa hela tiden som en dator..:P
Har fastnat lite för en samsung..men ska titta på dem å se först :)
Om niklas mår bättre idag och inte vill följa med tänkte ja han skulle få vara hemma med linnea..så kan ja få lite egentid..:) E inte lätt att gå å handla med linnea längre..hon vill inte sitta i vagnen å helst ut å springa å utforska världen :P Inte så konstigt iof ;) Men hon vill konstigt nog alltid gå åt andra hållet än vad vi vill :P 
Igår när vi var å handla hade hon jätte skoj å sprang för mkt å ramlade ju tillslut i bara farten..å bet sig i läppen så de blödde...panik fick ja kan man lugn säga!Såg ett litet jack men det slutade blöda efter ett par minuter..å hon va glad igen å ville springa..men fläskläpp fick hon =/ Sprang där å såg ut som hon hade fått sig en smäll :( haha ..stackarn!! Idag ser det bättre ut iaf!
Gör så ont i mitt mamma hjärta när det händer nåt..även fast man vet att sånt är lätt hänt nu såvill ja bara beskydda henne hela tiden! Sitta still å inte göra nåt så skadar hon sig inte ;)
Men så e de ju inte...men de e väl de som hör till..att vara en orolig förälder ;P


Av madeleine - 9 januari 2014 21:48

Sitter här å googlar lite på recept på mat som e nyttigare..

Inte så mkt som ser lockande ut men kanske smakar bättre :P Både jag och niklas har alltid vart kassa med mat..har ttyp aldrig grönsaker..förra året skärpte vi oss lite med det å åt mkt mer sallad å gröönt till maten..men det går upp å ner..sen kan inte nyttig mat bara var sallad..har ju sett på flera viktprogram på tv att dom gör massa recept som ska va mkt mer snålare med kalorier å sånt..

Måste skärpa oss detta året..nu har ja liksom en dotter som ska ha mkt grönt å fibrer å må bra..känner att den maten jag gör idag inte är den bästa..även fast hon får grönsaker till...de e klart att falukorv å köttbullar å sånt e normalt att äta..kan ju inte sluta med det helt..men mer nyttigare middagar..å istället för att ha grädde i såsen bara ha lite mjölk lr nåt..

Trivs inte alls med mig själv idag..har bara blivit värre å värre..å de beror klart på min lathet..å allt ätande å ätande..ofta blir de så när niklas jobbar å vi är här hemma..inte mkt å göra..va gör man..äter..:/
Och den där COLAN!! underbara cola! Vi försöker å bara dricka de på helgen iof..men ibland blir de lite mer ändå..de e ju såå gott!! Lite beroende?? ja tyvärr :(
Jag tycker tex att äter man tacos..lr pizza..så vill ja ha cola till! Det är pricken över i:t för mig..
Men ja måste lära mig att ha mer vatten å mjölk till istället..visst om de e lördag nån ggn så kan man ju ha de men inte mitt i veckan!!

Sen att man inte tar så mkt på tallriken...ja vet att när de e mat som e jätte gott så äter ja massor..tills jag är proppmätt! Det sista man ska göra...:/
Skärpning på mig själv!!
Om ni har nåra goda recept på nåt nyttigt så skriv gärna!! Behöver massvis med tips!! :)
Skönt sen när vi flyttat med och kunna gå ut å gå mer..komma ner till stan lätt å så..:) Å fått köpt riktiga regnkläder..så kan de inte bli  så mkt som kan stoppa mig..lr som man kan skylla på ;) 


Av madeleine - 9 januari 2014 17:00

Jag å niklas har kollat några avsnitt på ett norskt program. Där du familjer får 100 000 å renovera deras hem för..men bara männen får göra de :P Dom får 2 veckor på sig å kvinnan å barnen få vara nån annanstans under den tiden å får inte prata med mannen alls..:P
Kul att se hur andra tänker å vill ha de..mkt fint..å mkt fuult :P
Sen e de ganska tillgjort också för alltid e de nåt som tjejen säger att det är det värsta som kan göras hemma..som mannen alltid gör ? :P men i slutändan e dom glada ändå..:P 
Sen när vi kollar på detta e de många som målar väggarna...å vi har sagt att vi ska iaf måla en vägg i rummen..med matt färg..
Meen..de kommer bli riktigt roligt å se hur vi ska komma överens om nååt vi gillar tillsammans :P
Ja gillar ju ljusa färger..lr åt de rosa lila hållet ;) Jag e ju tjej liksom ;)
Men niklas hatar de å vill ha starkare färger..som jag hatar..
Så de kmr bli intressant hur vi ska lösa det..men men:P
Men något som vi fastnat för är att ha spotlights hela vägen i taket ifrån vardagsrummet ut i hallen..som ska gå å dimma ljuset på :) 
Det tror vi kan bli väldigt mysigt :)
Men först får vi ju flytta in...kmr ha en helg på oss att flytta å städa..lite stressigt :P Mamma å pappa ska hjälpa oss iaf som tur är <3 å städningen tror ja att vi får faktiskt lägga ut pengar på så en firma kan göra det..
Blir för mkt på en ggn å göra annars..
Ja planer har vi massor av..nu måste de bara göras med ;)

Av madeleine - 9 januari 2014 08:33

God morgon! Idag har vi våran älskade man hemma hos oss..han mår inte bra å har smäll huvudvärk :( Stackarn!! 
Jag hoppas de går över fort..

Han ligger å vilar å ja å linnea försov oss lite idag till 7:40..linnea var vaken ett par timmar inatt så därför..men men..nu är vi vakna iaf ;)

Idag är det grått å såå dimmigt att man ser bara våran gräsmatta ..hoppas de klarnar upp mer sen!

Fick pratat med strömstad kommun igår igen om dagis..och dom förklarade det att på några år hade dom byggt mer och mer dagis för det är sån platsbrits..och dom bygger tom. ett till i år som skulle vara klart i augusti..
Och att deras väntetid på 4 månader skulle det garanterat ta..om inte längre..=/
Så de va lite synd...men vi får hoppas hon får en plats så fort som möjligt!

Nu blir det frukost sen får vi se vad denna dag har att bjuda på :)

Av madeleine - 8 januari 2014 19:13

God kväll!

Idag är det inte mycket energi i mig känner jag..spc inte nu på kvllen =/ Linnea somnade nyss å vi skulle egentligen packa köket ikväll..men orken finns verkligen inte! Jag började packa lite i en låda när jag gjorde mat förut..så de får nog räcka för idag :) Om det inte kommer nån magisk energi från ingenstans sen ;) Men den chansen e liten...

Idag har vi tagit de lugnt å lekt massor..linnea var så söt när hon tog fram sitt picknikset..tog ut dne lilla duken..la upp tallrikar å koppar så fint så! <3 Sen skulle vi äta å mata varandra :D

Förut kom hon fram när jag låg på golvet ..böjde sig ner å pussa mig..2 ggr också ;) Mitt hjärta smälter varje ggn!
Hon är nämligen väldigt snål me pussar..så när man får dom blir man jätte glad :D

Imorgon ska vi åka till strömstad efter niklas slutat jobba..måste åka till banken en sväng å handla lite :)

Å förresten gick de faktiskt väldigt bra idag..med att få henne somna..tog typ 10 minuter ungefär..ska forstätta gå upp 7 å se om de kommer fortsätta att gå bra! VIlken jag verkligen hoppas! :)

Av madeleine - 8 januari 2014 09:33

Jag och niklas har pratat om att renovera toan längre fram..när man har mer pengar..toan ska ju va de dyraste att renovera!
Något av det första vi ska fixa är ett nytt handfat...det som var där var väldigt gammalt å slitet..inte alls fint!
Sen har vi ju planer på att byta ut till finare kakel senare..jag gillar ju mest när det är mörkare kakel! 
Något som det här..kanske tom. ännu mörkare..
 
Men eftersom badrummet e så litet så kmr det nog kännas ännu mindra om man tar mörkt..så vi kommer få satsa på ljust :) Men man kan ju även dela upp det lite..just för att få lite mer färg i badrummet :) Lite roligare!
 
Sen vill jag byta ut badkaret..vill helst ha en som är med massage i :) Finns ju inte nåt mer mysigare? Som verkligen kan få en å slappna av :)

Sen vill ja helst slippa å ha drapperi..utan ha som de flesta hotellen har..en glas dörr som du kan putta åt sidan med om det behövs..nåt liknande som det här :)
 

Och något som jag älskade när vi var på sviten i gbg var regnduschen...så himla mysigt!! Vet inte om de skulle gå å fixa men det borde det :) Något sånt här :)
    
Den var ju inte den snyggaste men ville bara visa hur man skulle kunna fixa de :) Men vi får se..en sak i taget som sagt :) Hittade den här som min man garanterat hade älskat ;) han tjatar alltid om tv i badrummet....

 

Meen..först köket..men de är lite funderingar å planer som jag haft i mitt huvud för badrummet senare iaf :D




Av madeleine - 8 januari 2014 07:28

God morgon!
Idag ställde vi kl på 7...å nu e vi öppe..men de e ju såå svart ute! Känns som man går upp mitt i natten...annars när vi legat i sängen å pratat till halv 9 brukar det iaf böörja ljusna ute..
Känns lite fel..men men..förhoppningsvis blir det ljusare å ljusare snart :)
Nu får vi se hur denna metod går när hon går upp tidigare :)
Jag kunde inte somna för än vid 12 inatt..så ja e lagom trött...men huvudvärken är inte lika jobbig nu iaf..inte helt borta dock..
Ikväll ska vi packa allt i köket som inte används..bara lämna kvar lite bestick å tallrikar..ett par kastruller å en stekpanna typ :) Å några glas..resten kan nog packas ner :) Mkt som kan slängas också såg jag bara med ögonen igår..:P
Tänkte sen när vi flyttat att vi ska börja köpa finare tallrikar bland annat..inget jätte dyrt men iaf nåt bättre än ikeas 5 krs ;)

Nu ska jag göra frukost å se om lilla damen vill äta...hon äter nästan aldrig så mkt på morgonen..antar att hon är som sin far..å inte gillar äta på morgonen :)

Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag allt från vardagen till mina tankar med bebis :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards