mom2012

Alla inlägg under augusti 2012

Av madeleine - 30 augusti 2012 17:43

Japp idag har vi varit hos läkaren. Proverna hade kommit och de hade stigit ännu mer så mina mediciner hjälpte inte. Vilket jag nästan kunde fatta egentligen eftersom de inte slutat klia =)

Så hon kolla hur bebisen hade de..å de sågså bra ut så =) men eftersom ja har de så jobbigt blir det att sätta igång mig. Dom gjorde några undersökningar å så fick jag en tid imorgon. Så halv 11 imorgon smäller de :P

Hoppas inget gör för ont med att sätta igång det..e gött nervös nu kan ja säga! Hade hoppats på att man bara kunde fått åka in direkt när vi var där å satt igång mig. Men nu måste man va hemma å tänka på de hela tiden :P
Hoppas ja får sova nåt iaf =)
Kan ta upp till 4 dagar innan de sker nåt dock..men hoppas de går fort! Jag tror hon kommer komma ut på lördag <3
Känns så overkligt..i helgen lr efter kommer vi bli mamma å pappa..de händer verkligen nu :O
Helt plötsligt känner jag mig jätte oförberedd..men de släpper väl sen hoppas ja =)
Nu ska ja ta en alvedon..fick sån härlig spänningshuvudvärk efter denna dagen..
sen ska ja försöka sova i tid =)
Får se när man har tid å ork att skriva här igen..kan dröja :P
Ha de så fint alla =)

Av madeleine - 30 augusti 2012 10:30

Mm äntligen är det torsdag! Knappt sovit nåt i natt faktiskt..tänkt bara på vad proven kan se ut å vad som ska sägas å göras..å nu börjar ja bli ganska nervös faktiskt..
Men de kmr väl gå bra..hoppas jag =) Niklas duschar nu å sen e de å åka typ..ska va där vid 12 =) Hoppas de inte e massa köer in nu bara..hatar oslo för de..
Kl e iaf innan 12 nu när vi åker å de e ingen som slutar..men dock ska alla ha lunch :P så lär väl bli lite köer för de..oslo e värst me köer av allt ja vart med om faktiskt..

Jaja får se hur de går =) ha en bra dag alla! :)

Av madeleine - 29 augusti 2012 21:12

Jaa snart är det äntligen torsdag!
Jag hoppas verkligen dom kommer sätta igång mig! Känner att det är dags nu :)
Har fått plockat i ordning de värsta idag och så..resten får niklas hjälpa mig med nu när ha nkommer hem för jag klarar de inte sj..=/
Hörde att en annan hade fått sin baby idaag :) ja vill bara mer å mer när ja hör alla andra få sina änglar men jag måste vänta liite till =) hihi
Ska packa till i BB väskan snart ifaaall de händer något imorgon.
Jag vet inte alls hur de funkar om man blir igång satt..man kanske får en dag att komma tillbaka å så..ingen aning =) Men tar me mig väskan i bilen ifall =)
Tänk om ja blir igång satt imorgon..visst att de kan ta flera dagar ändå..men va härligt det hade varit! Veta att snaart får vi träffa våran prinsessa <3
Känner mig inte alls redo för att föda...men tror inte man blir de någonsin egentligen för den där smärtan..ja får bara ta de som de kommer helt enkelt =)
Nu ska jag tvätta av golvet =) Sen blir de å försöka sova om en stund igen..lite nervös nu så kanske blir svårt ^^
God natt alla! :)

Av madeleine - 28 augusti 2012 22:49

Mmhmm nu vill jag bara att det ska bli torsdag!! Så man får reda på alla resultat och vad som kommer att ske framförallt!
Men timmarna å dagarna går i snigelfart! Och jag är så trött hela tiden..idag skulle ja sova middag..jag sov i nästan 4 timmar :O blev helt chockad..men va skönt de va å sova =) DOck e ja fortsatt trött..så somnar väl snart igen haha =)
Niklas jobbar över till 12 idag..får se om ja orkar sitta uppe tills han kmr lr om de blir sängen innan =)

Jag skulle behöva en städfirma hit med =) Ja klarar inte ta mkt varje dag så känns som de inte blir nåt gjort!!
Toan e ju färdig iaf =) å sovrummet e bara å dammsuga å tvätta golv..men resten e de värsta då..gaah orkar inte!!

Ja inget mer kul å skriva..kan inte va kul å läsa min blogg dom här dagarna :P

Måste försöka ringa ambassaden här i norge nu också..hittade deras hemsida förut men shit va mkt olika nr de fganns..vet inte alls vilket jag ska ringa :S i värsta fall får dom väl koppla mig..
Mamma ska hjälpa mig å ringa i sverige..tack <3
Måste ju kolla upp hur de blir eftersom våran ängel ska vara svensk å måste ju få ett svenskt personnr å grejer..men måste veta hur de går till me allt å så =)

FUnderar på om man ska se alla harry potter filmerna igen=) malin å dom skulle göra de hörde ja =)
Då kanske ja fattar de som ja inte fattade innan :P När man ser alla på raken å inte hinner glömma hälften =)
Undrar bara vilken ordning dom kommer i..
aja de de går väl googla =)
God natt folkens =)

:)

Av madeleine - 27 augusti 2012 23:45

Jaa idag har ja faktiskt orkat städa lite..inte mycket.men lite ;) ska försöka göra lite varje dag :) så länge kroppen tillåter :)
Sen har de vart lugnt..satt vid datorn en stund..tänkte kolla lite på rean..men fy va tråkigt de va!! Förstår inte hur ja ens orkat kolla så mycket på kläder förr på nätet..så segt :O

Måste förresten visa från Niklas mob..den har inte alla hemma längre..haha :)

Av madeleine - 26 augusti 2012 20:31

Nepp idag har ja bränt mig 3 ggr tack vara maten..gjort ont som F*N :/ Men nu e de ganska lugnt iaf efter nåra timmars sittande med kall trasa å grejer =)

Inte hänt mkt nytt! Mitt kliande har blivit liiite bättre iaf! Inte så att ja blir galen längre av det. Men de kliar ju fortsatt. Så får se hur proven ser ut på torsdag =)

Igår kväll var jag med niklas inne i oslo å tog lite kort! Va skönt att få komma ut lite samtidigt som jag känner hur min kropp inte orkar med mkt längre. Blev snurrig hela tiden å yrade mig runt å tungt e de med =) men niklas fick massa fina kort iaf =)
Jag sov ganska gott när ja kom hem sen med :P
Idag är de lugnt iaf..ska se ett par filmer ikväll tänkte jag =) Blir nog glass med bananer också :P
Sötsugen är jag alltid nu förtiden...väldigt jobbigt :P Men nu e ja ändå inne i sista veckorna på graviditeten. SÅ då får man väl njuta liite :P
Nu e filmerna färdiga så hoppas dom e nåt bra =) Hoppas ni har en fin kväll! :)

Av madeleine - 24 augusti 2012 21:48

Jaa här e en rätt dålig bild på magen i mörkret..men de syns ju hur stor den e iaf haha ;) känns inte som den kan bli större :P

Av madeleine - 24 augusti 2012 15:50

Hellu!!

Idag vart de upp i tid å iväg å ta blodprov. Blev lika chockad igen hur fort de gick :S iof va de inte mkt folk men ändå :P
Va där bra stund innan ja hade tid å ja hann inte sätta mig ner innan ja skulle in å stickas :P
Gjorde mkt mer ont än va de brukar göra..men ja har ju blivit sönderstucken på samma ställe nååra ggr nu så :P

Nu e de bara å vänta tills nästa vecka..kmr bli seegt..
Hittat ett par filmer ja kan se på nu iaf =) hoppas dom e nåt å ha!
Niklas e ute å tar foton för fullt nu..han e såld på de där =) ny hobby för honom!
Ikväll blir de tacos också...mumma :)

Har faktiskt inte mkt mer roligt att skriva..händer inte mkt mer i mitt liv just nu :P
Mer än ta de lugnt,..klia sönder mig..å gå te läkarna ;P haha

Ha en fin fredag! =)

Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag allt från vardagen till mina tankar med bebis :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards