mom2012

Alla inlägg under juni 2014

Av madeleine - 25 juni 2014 10:47

Hej!

Har varit ganska fullt upp sen jag började jobba i onsdags! Jobbade onsdagen och torsdagen innan midsommar så det var gott mycket med folk! Är så himla mycket att lära sig så man får lite panik! Men får hoppas det kommer allt eftersom..igår var jag på kurs i u.a hela dagen och man fick lära sig en hel del bra grundsaker om hur man ska jobba och bete sig i butiken bland annat...idag ska vi åka hem till strömstad igen , ska på möte i 2 timmar ikväll.
Imorgon ska jag ännu på en kurs! Mycket att lära sig :P Är ledig på fredag iaf..kommer få en lång helg..men på måndag börjar det på riktigt! Då blir det fullt upp hela juli! Å kanske en del in i augusti..får se hur de blir :)
Som tur var kunde mamma passa Linnea hela dagen igår så ja slapp tänka på de <3 Åkte ner i måndags för kursen började redan vid 9 igår på morgonen..hade inte hunit lämna linnea på dagis eftersom dom inte öppnar hur tidigt som helst :P
Så de är skönt att jag inte jobbade måndags och idag så man kan ta sig hit och dit i lugn å ro :) Mötet börjar inet för än 6 ikväll så ska ta tåget hem igen vid 2 :)
Jag hoppas att efter kursen imorgon att jag känner att jag kan lite mer å vågar mer i butiken! Håller tummarna på de! Helgen ska gå åt att läsa på lite på internet också så jag vet mer! 
Är så svårt å veta vad som passar till vad osv..
Nu ska jag bara se om min prinsessa kan somna nån ggn innan vi åker så hon somnar i tid ikväll! Imorgon måste vi gå upp tidigt! Hon måste vara på dagis vid halv 8 redan..har hon inte varit förut..
Får se hur de går..vet ju vilken sömntuta min dotter är ;)
Nu blir de lite packning! Ha de gott!!

Av madeleine - 22 juni 2014 21:26

Haft en mysig dag vid stranden vid koster havet :) var så himla fint där! Måste åka dit mer ggr...niklas tog lite bilder å linnea lekte en stund å kastade lite stenar..:) tyvärr har inte linnea mått så bra de sista dagarna å inte vart sig själv :( hon har jobbigt med son hosta mest som aldrig försvinner..:( hon harttagit hostmedicin nu några dagar men hjälper inte :( är jobbigt å se att hon inte mår bra å ja inte kan göra så mkt..gör ont i hjärtat :(

Av madeleine - 18 juni 2014 07:43

Idag ska jag börja jobba på systembolaget..börjar kl 9..behöver jag säga att jag är nervös?! =/ Usch..aa hoppas verkligen de kommer gå bra iaf..å att de e trevligt folk som jobbar där :) Kommer att göra mitt bästa..mer än så kan man ju inte..
Känns lite så där att börja jobba dagarna innan midsommar..känns som de kommer va galet mycket folk då! Och att då komma in där och inte hunnit lära sig något känns lite stressande :/ Men får hoppas att de kommer att gå bra..
Det är alltid jobbit de första dagarna på ett nytt jobb..gäller bara att komma in i det.
Det som är mest jobbigt egentligen är att lämna Linnea..har prc nu vant mig att hon är borta i 3 timmar..nu ska jag inte träffa henne på hela dagar!! KOmmer bara bli snabbis på morgonen å sen när vi kommer hem så måste hon sova direkt typ :( KOmmer knappt hinna träffa Niklas heller :( Ska ju även jobba varannan lördag...så söndagarna kommer bli heliga för mig för att få vara med min familj! <3 
Vet att de är en vanesak..men har ju aldrig gjort så här förut så nu i början kommer det att vara tufft! 
Jaja..nu får jag ta på mig å pallra mig iväg snart! Så får vi se om ja överlever denna dagen ;) ha en fin dag alla!

Av madeleine - 13 juni 2014 22:01

Haft en fin dag på skansen :)Linnea älskadevverkligen att få springa runt att leka och titta på alla djur :D <3

Av madeleine - 13 juni 2014 07:28

God morgon :) igår åkte vi upp till sthlm :) skulle egentligen gjort de när niklas har semester men nu fick ju ja jobb så vi tänkte att vi passar på innan ja börjar :) så han tog ledigt idag så tog vi oss iväg igår..tyvärr började bilen bråka efter halvvägs :( vet inte va de e för fel..Den går men den orkar inte lika mkt..hatar verkligen bilar!1
Men vi kom fram iaf..tog nästan 7 timmar å linnea va väldigt duktig måste ja säga! Dw va den sista timman som var väldigt jobbigt..då var hon gott trött å uttråkad..
vi kom fram närmare 7 igår tror jag..så de blev å sitta å prata lite..busa med wilhelm! Sen tog vi en promenad runt området..är verkligen jätte fint här :)
När vi kom tillbaka var inte linnea alls blyg längre så hon sprang runt massor å lekte å gav wilhelm pussar <3
Blev sen kväll för henne igår..så får se om vi får väckt henne i god tid idag..hon sover så djupt ibland..
just nu e de bara ja som e vaken..mina ögon rinner som bara den :/ jäkla pollen! Haft öppet fönstret för de vart så varmt..
kändes lite som man bodde i gbg inatt igen..aldrig tyst utanför..har hört en del fullafolk med :p
Nu får vi se vad vi hittar på idag..de e kolsvart ute å ser ut som de kmr regna hela dagen..:( typiskt...
men vi hittar nog på nåt skoj ändå :) ha en fin dag alla :)

Av madeleine - 11 juni 2014 21:02

Nu har jag målat bokstäverna..klippt ut papper å klistrat på..nu fattas de bara limma fast nåt där bak så ja kan hänga upp dom på väggen..
jag blev såå nöjd å de e riktigt kul att pyssla :D

Av madeleine - 11 juni 2014 10:16

Vart på intervju idag i stan på systembolaget :) Dom behövde fler över sommaren! Så jag fick jobbet :D :D :D börjar redan på onsdag :) 
Är bara över sommaren in i augusti sen kanske helger om de behövs om man sköter sig ;) Men det gäller ju få in en fot =) Å få mer referenser framför allt :)
Nu är jag glaaad :D  Trodde inte han skulle erbjuda mig jobbet så där direkt idag :)
Ska även på kurs i u.a den 24e för detta å så :) 
KOmmer att jobba mån-fre 9-18 och varannan lördag :) Blir kanon! Kommer va jätte nervöst i början..kommer vara fullt upp där hela sommaren avv norrmän spc ;P  Tur jag kommer förstå va dom säger ;P
Linnea kommer att få gå hela dagar på dagis nu..hoppas verkligen att de kommer gå bra..
Ska snart åka å hämta henne å få berättat för dagis med så dom blir förberedda på detta med :)
Bra dag idag :D

Ha de gott folkens!

Av madeleine - 10 juni 2014 19:07

Nytt projekt på gång till Linneas rum :)

Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag allt från vardagen till mina tankar med bebis :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards