mom2012

Alla inlägg under januari 2013

Av madeleine - 31 januari 2013 23:47

Min syster! Hoppas hon å ev kan komma hit snart igen!! <3

Av madeleine - 31 januari 2013 22:06

Ja ikväll e ja väldigt trött..har värt en långtråkig dag å linnea har haft upp å ner med sitt humör hela dagen..de e jobbigt när de blir för mycket ibland å ja inte har Niklas här å hjälper mig..hatar när han jobbar kväll...Imorgon är det äntligen fredag iaf!! Å på lördag e de Melodifestivalen =)då får vi ha familjemys kväll :DFunderar på att ta en dusch nu när Niklas kommer hem eller om ja måste vänta tills imorgon..tyvärr så brukar linnea vakna så fort man går ur rummet nästan..så kanske inte borde riskera det..får se hur ja gör..:PGod natt alla !!

Av madeleine - 31 januari 2013 17:28

Mmm igår hade min skrutt lite feber igen..å idag ingen..lite varannan dag :P hoppas de e borta helt nu iaf!
Tycker så synd om henne när hon inte mår riktigt bra! Igår va hon jätte trött men vägrade somna..men vid 11 fick hon mat i sängen å då somnade hon med maten mitt i munnen..sötnos!!
Sen ville hon faktiskt inte ha mat igen för än halv 9 imorse..stolt! :D
Hoppas dekan fortsätta så ;)

Imorgon e de äntligen fredag! Hatar dom här veckorna när niklas jobbar kväll! segt..har inte ens kunnat gå ut me linnea eftersom allt smälter här å i våran backe e de baara is..niklas kommer knappt upp med bilen ens..
Vågar inte gå där med vagnen då så man inte ramlar å tappar vagnen lr nåt..usch..
Hoppas på att de smält bort de värsta imorgon så vi kan gå ut en stund =)

Jag kom på att ja har massa saker kvar att fixa..men glömmer hela tiden..
Måste tex. ringa å se när papprerna ska vara inne senast så vi får gifta oss..
skaffa reseförsäkring..
Fixa så niklas får pappapengar när min ledighet går ut..å att ja får igång mina dagpengar!
sen vet ja att de  massor mer men hjärnan är som vanligt inte med ;)

Nu ska ja busa lite me linnea..ha de folkens!!

BRA låt :)

Av madeleine - 30 januari 2013 20:46

Jaa äntligen har vi fått beställt den efterlängtade vagnen! Så de kommer komma i ferbruari någon gång :)

Tror vagnen kmr bli jätte bra för oss :) såg på ett program hur man vet vilken vagn man ska köpa. DÄr som sa man ska inte ta den bästa som man hört om, utan den som passar dina behov.
VIlket denna vagn gör bra! Den blir liten å bra..perfekta resevagnen! Vi åker ofta från norge til lsverige å tebaks..å så ska vi utomlands i vår..så den kmr nog bli perfekt för oss =)
Emmaljungan vi har nu e en bra vagn men tar hela bagaget å e sjukt tung..
Eftersom vi storhandlar varje ggn i sverige får maten knappt plats..måste alltid tänkte på den där vagnen..
När vi fått vagnen å de blivit mindre snö, linnea har blivit 6 månader så kommer vi ha yoyon hela sommaren å våren. Sen kommer vi att ha emmaljungan på vintern! De e ju dom bästa i snö iaf..vagnar med små hjul på vintern är inte så skoj =)

Här e vagnen..finns i 4 olika färger..men så klart blev de rosa ;)

 

Här är videon på den..:)


VIsste den fin ?=)

IDag fick linnea smaka på morotspure...de va inte så populärt ;P
Tur hon gillar gröten iaf =)

Av madeleine - 30 januari 2013 00:26

Ja linnea e nattbarn..somnar verkligen aldrig före tolv på natten..utan brukar vara runt ett tom.
Har nog hänt en gång de sista att hon somnat vid 9 isf..börjar bli lite jobbigt..även fast ja gärna e uppe lite längre själv på kvällstid så blir de lite för länge ibland. Plus att de inte hade skadat med lite ensam tid på kvällen en stund..men men..får fortsätta å hoppas att de kommer bli bättre :)
Dock så har hon dom senaste dagarna börjar bli jätte grinig å ledsen när ja försöker lägga henne när hon e jätte trött...att det ska va så svårt att sova liksom ;)
Nu somna hon nyss iaf..min lilla ängel..finns ingen vackrare <3
Imorgon får ja väcka henne för vi ska ta oss till läkaren..dom får kolla på mitthår.. Hoppas dom har någon lösning för det!så nu blir de sova för mig med! God natt ! :)

Av madeleine - 28 januari 2013 23:21

Mmm igår kväll var mitt hjärta väldigt grinig till å från hela tiden. Hon var även glödhet hela hon. Tog tempen med våran lasertemp som vi har..den visade 36.2...blev helt förvånad..så testade i rumpan..där de stod 37.8
Så ja litar inte mkt på lasern längre som skulle vara såå bra ..va tom våran läkare som tyckte alla ska ha en sån å dom har en själv..
Testade en lite stund efter igen me rumpan å då hade hon 38.3..så den steg..men tillslut fick ja henne somna å hon sov nästan som vanligt ..lite mer gnyande efter nappen bara..
Nu på morgon å under dagen har hon inte haft feber som tur är..Men hon är väldigt slö å inte den gladaste..så nåt e de ju som inte är bra tyvärr!!
Hoppas på att de blir bättre imorgon!
Imorrn ska ja även ringa min läkare..ja håller på å bli flint känns de som...håller på å få lite panik...ser inte klok ut med mina 2 kala fläckar ..:(

Nu ska ja gosa lite med linnea sen hoppas ja vi kan sova snart för ja e trööött =)

Lite nya bilder =)

             
Den första bilden e från idag..syns riktigt hur hon försöker vara glad men inte så lätt när man e dålig..lilla hjärtat!<3

Av madeleine - 28 januari 2013 14:10

 

Idag fyller mosters bästa tjej 3 år! Grattis hjärtat!!
Tiden går så fort..känns som igår hon va lika liten som linnea e nu...
Är så tråkigt att jag är i norge å inte kan vara hemma med henne å fira ..men får ta de när vi kommer hem nästagång! Moster älskar dig Eveline!! <3

Av madeleine - 26 januari 2013 13:48

Va längesen som vanligt =) haha e verkligen fullt upp med linnea å annat hela tiden så tid för bloggen..va e de?:P
Nu har ja iaf lite tid över..ska snart åka in till en babybutik i oslo som har babyzen yoyo..har längtat efter att få pröva vagnen! ska bara hitta dit först ;) oslo e ju alltid jätte rörigt å svårt att hitta i :O å parkering..e alltid skitsvårt! men förhoppningsvis kommer detta gå bra ;D

Har en ny favorit låt..tror den e rätt gammal..men den heter dont trust me med 3OH!3 älskar! den går på max hemma nu :D Catte , lyssna på den :P

å de snöar ute igen..e så trött på den här snön!!! vill ha vååår! =/ men de lär väl dröja...min bröllopsklänning kom igår te mamma också! skitfin! hoppas den kmr sitta bra nu med =) Nu ska ja bara fixa skor , leggins å nåt te håret. Sen måste ju linnea ha nåt fint på sig med...men de får ja ta närmare när ja vet storleken hon har då :)
Förmodligen ska malin, jag å hennes mamma pyssla när vi kmr te sthlm å fixa min skor själva ;) panduro har massa fint som man kan fixa. Så tänkte vi kunde kanske göra hårband å fixa skor..vanliga vita ballerina ska inköpas tror ja..så får man fixa dom..lr om ja ska ha klack..har inte bestämt mig än! de ser ju helt klart bättre ut med klack men jag är som är ..hatar gå i klack..även fast de e så gryymt snyggt =)
Jag är inte som min mamma som kan gå i 20 cm klack typ :P haha
Catte e också rätt grym på att gå i höga skor..fusk :P vill ockxå kunna =)

Ne nu ska ja ta på min prinsessa å få niklas ur sängen så ska vi nog komma iväg om en stund :)
Ha en fin lördag alla! :)

Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag allt från vardagen till mina tankar med bebis :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards