mom2012

Alla inlägg under september 2012

Av madeleine - 29 september 2012 21:58

Niklas hjälpte mig fixa med massa bilder på henne att ha här på bloggen =) visste blev den fin?:D e så nöjd..
Kan inte sluta kolla på min lilla prinsessa <3
Har även fått gjort dop innjudanskorten idag =) Så nu e dom beställda! Tror dom blir riktigt fina =)
Nu måste man bara ta reda på allas adresser :P
Annars vart de lugnt idag..badat lilla Linnea igen eftersom hon lyckats spy ganska mkt de sista dagarna här..=/
Hon har ganska svårt med sina rapar..å svårt för att bajsa..hon trycker på som skjutton till å från så hon blir röd i ansiktet stackarn :( å så blir hon ledsen..
Förstår inte varför egentligen för hon e inte hård i magen..men ska testa nåra droppar på apoteket å hoppas de hjälper henne <3

Nu blir de snart nana igen..försöker sova så mkt som möjligt..Linnea vaknar i stort sätt hela tiden var 3 timma ibland tidigare på nätterna å ska ha mat..:P typ hela dygnet egentligen...inte ofta de går 4 timmar iaf..
Längtar tills hon börjar sova hela natten..iaf 5 timmar :P
Har sån huvudvärk..får de så lätt ..blir inte ordentlig sömn när de är så här..
Men så e de..måste bara vänja mig..blir värre när niklas börjar jobba på måndag :O han brukar mata henne sent på kvällen så sover ja lite då..men de e snart över me de :O hoppas de kommer gå bra =)

Go natt alla =)

Av madeleine - 29 september 2012 15:02

Jaa äntligen har ja fått sett denna film! Ända sen ja såg trailern ville ja inget mer än annat att seee!!

Många sa att den va dålig..men NEJ! gillar man sånna filmer som ja gör ;) så e den skit bra!! i början verkade den lite seg men nej sen kom den igång :D
Musiken e as bra!! Vem visste att tom cruise kunde sjunga?:O om dom nu inte fixat te hans röst så att säga ;)

Här e en ny favvo låt just nu från filmen :D

<3

Av madeleine - 27 september 2012 16:28

     
Stolt pappa och farmor <3

Av madeleine - 17 september 2012 20:20

Idag fick Linnea komma ut på sin första promenad :) Bara bort te affären iof :) men de tar ju en liten stund..både dit å tebaks =) ja va helt slut jag..märks snabbt att man inte rört sig mkt alls de sista..
Fick även hittat en mössa som nästan passa bra :P liite stor men täcker inte ögonen iaf..
mössan mamma hade köpt va bra också! den åkte inte ner för ögonen iaf =)
Sen har de vart lugnt..haft en härlig huvudvärk resten av dagen så inte orkat göra nåt..
Imorgon kommer de nån hit från hälsostationen..som ska väga linnea =) å prata lite! ja har passat på å skriva ner lite frågor också..måste passa på =) Hoppas påa att hon har gåt upp bra i vikt nu :)
Tycker även att hon inte e lika gul längre! lite grann på magen å så..men annars inte mkt :D:D:D

Kom även på idag att ja behöver ny garderob igen =) får ta me mig lite saker hem som min syster har passat åt mig :P haha
Sen måste ja köpa ett par nya jeans iaf tror jag..å et par toppar..kan inte ha mina gravidkläder längre..
Nog för att ja har mkt mage kvar..men inte så ja kan ha dom kläderna ;P
Nu blir de snart pumpa igen..mitt nya liv..pumpa..ge henne mat..å pumpa lite till ;) haha
Förresten så va ju mamma, pappa, catte å ev här i lördags å fick träffa linnea <3 gick jätte bra! Hoppas dom får ses snart igen! Snodde nåra bilder som min syster tog från dagen.å här e dem =)
Ha en trevlig kväll =)
           

Av madeleine - 14 september 2012 22:06

Bjuder på lite bilder på våran älskling!!



     
           

Av madeleine - 14 september 2012 19:41

Jaa imorgon kommer mamma å pappa hit..å kanske catte å ev..beror på ..ev har varit lite snuvig..så ja vet inte om ja vill riskera detta..
Ingen lust att ha ett sjukt barn innan ja ens kommit in i de vanliga än..
Så får se på detta..får se hur hon mår imorgon..så får ja bestämma mig då =)
Annars får dom komma upp när hon mår bättre =)
Men lilla Linnea ska iaf få träffa sin mormor å morfar för första ggn =) hoppas hon kan hålla sig vaken lite då ;)
Hoppas hon får träffa sin moster också..å kusinen eveline..lr som ev säger..hennes kompis ;D

Idag har man städat lite..matat lite..bytt lite blöjor..sovit lite..:P
Även badat min lilla tjej igen för i natt bajsa hon MYCKET så de kom upp över hela magen å grejer..kände att ja ville bada henne i morse då också =) så nu e hon ren å fin igen =)
Jag har haft henne sovandes bredvid mig i sängen alla dagar nu..känns bäst..men jag tror faktiskt ja ska börja me att ha henne i sin egen säng inatt..tror ja kan sova lite bättre då med..sover inte bra annars ligger å lyssnar hela tiden å e rädd att komma när henne så hon vaknar :P

Börjar med sängen iaf å ser hur de går..annars får ja ta över henne bara! hon sover väldigt oroligt själv nämligen! =(
Nu blir det snart lasagne =) sen kika lite tv å mysa med mina älsklingar! <3
Ha en trevlig kväll alla =)

Av madeleine - 12 september 2012 19:50

Blir att blogga lite från mobilen bara när de finns tid..så ja får lite nytt här ibland iaf ;)
Tog nytt test på linnéa idag för gulsoten..hade gått ner lite äntligen!! Så vi hoppas att de går åt rätt håll nu :)
Annars har de vart lugnt idag..vart iväg å köpt blöjor..damen är duktig på att göra sina behov så fort man bytt hela tiden ofta så blöjor går de åt ;) har även badat henne hemma första gången..ettgganska snabbt bad men fröken va inte allt för arg iaf ;) ibland verkade hon mysa lite med <3 nu ligger vi i soffan å myser <3 ha en trevlig kväll alla :)

Av madeleine - 11 september 2012 15:54

Å hej å håå inte haft tid att skriva på länge här =) har inte mkt tid nu heller..men kan iaf kort å gott skriva att jag har blivit mamma <3 Den 4e september 17:09 kom min underbara flicka ut till världen! <3
Visste inte att man kunde älska någon så fort! Hon är min lilla älskling!!
Är fullt upp här hemma men jag å niklas e glada föräldrar och kämpar på! Vi kan inte vara gladare =)
Tyvärr har den lilla gulsot som  vi kämpar på med :( Hoppas de snart e borta!! Vill bara att allt ska va bra me henne nu!
Vart å tagit nya tester idag på henne så jag HOPPAS ALLT JAG HAR att det är på väg ner..

Här e ett par bilder på min älskling <3

        Mina älsklingar <3

Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag allt från vardagen till mina tankar med bebis :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards