mom2012

Alla inlägg under april 2014

Av madeleine - 30 april 2014 12:34

Nu är jag riktigt glad =) När jag kom till dagis förut satt Linnea hos en vikarie jag aldrig sett förut i sandlådan. 
Alla sa till mig direkt " åh idag har de gått jätte bra med linnea" . Hon hade vart hos fler fröknar från andra avdelning med. Hon har inte varit ledsen nåt än när jag gick. Och hon hade slutat gråta direkt när hon såg att jag gick utanför grinden.
Sen under dagen hade hon vågat sig ut mer i rummen å utforska i längre stunder än vanligt. När det var tid för frukt var hon den första som sprang dit. Blir så glad när jag fick höra detta :) Då vantrivs hon inte iaf :)
Min lilla älskling så stor tjej å så duktig! Värmde mkt i mitt hjärta! <3

Nu tar vi lång helg å hoppas på att dekommer gå lika bra nästa vecka :)

 

Av madeleine - 30 april 2014 08:57

Då vart det onsdag..imorgon är en röd dag och dagis har stängt..så får ha min sötnos hemma då! Hon blev ledsen idag med :( </3
Dom sa de att de kommer bara vara en där på fredag som brukar vara där..men hon kmr inte för än efter 9..så jag skulle fundera hur jag ville göra..
Så jag kommer ha henne hemma på fredag iaf..vill inte utsätta henne för ännu mer nytt å hon blir ännu mer orolig :(
Ska till ams å skatteverket på fredag dock men då får hon följa med..å hoppas på att hon håller sig lugn :P 
Å att dom på ams inte stör sig på det..e ju inte lätt för mig å fixa allt tyvärr..

Jag har tänkt som så att kommer hon fortsätta gråta på dagis hela nästa vecka så kmr ja nog höra om ja kanske kan vara med några dagar igen..kan ju inte hålla på så där :(
De ända idag var att hon iaf inte började gråta för än vi kommer in...vet inte om de e framsteg lr om de bara va att hon inte förstod lika fort idag..

Jaa de inte är inte lätt alltid..imorgon är det min å niklas första bröllopsdag :) <3 Året har gått så foort :O Men har så klart vart de bästa året att få vara gift med världens bästa man <3 Finns ingen som gör mig så lycklig som han..å min dotter så klart <3 Å han är MIN BARA MIN :D <3 ;) 



Av madeleine - 29 april 2014 20:36

Varit en riktigt jobbig dag..linnea vart ledsen igen när de var dags för dagis å ända sen efter hon vaknade när vi kommit hem så har hon varit super grinig..inget har passat nästan..verkligen vaknat på fel sida :( 
Har knappt kunnat göra nåt när hon vart sån..blev lite bättre när niklas kom hem iaf..
Fick åkt till läkaren med linnea idag med..hon e ju hård i magen hela tiden och är livrädd för att bajsa nu..
Så nu har läkaren skrivit ut recept på nån ny medicin hon ska ta ett par veckor som ska få magen att komma igång så får vi se hur de går då..håller tummarna att de kmr funka..å att vi kmr få i henne medicinen ;)
Nu e ja helt slut..har inte mått hundra själv den här dagen..mkt å tänka på =/ Ska sova nu å bara glömma alla problem en liten stund =) Om ja nu inte har otur å drömmer om dem ;)
Natti natti =)

Av madeleine - 28 april 2014 12:01

Usch det här med att lämna sitt eget barn till faktiskt i stort sätt främllingar är verkligen inte skoj alls! Har lämnat Linnea några dagar nu direkt på dagis..stor gråter varje ggn! :( Och idag fattade hon verkligen att vi skulle dit..hon surade på mig hela vägen dit..kollade knappt på mig och ville inte prata..och grät å skrek mer än nånsin idag när hon såg dagis..kunde knappt få av henne kläderna :(
Lärarna säger att de har gått över ganska snabbt och att hon kan bli lite ledsen till å från men det har gått bra...
Men de gör ändå såå ont i mammahjärtat :( Fy fan..önskar ja va rik å kunde ha henne hemma istället!! 
Får hoppas att det snabbt kmr gå bättre å att hon  blir tryggare där så att hon inte gråter så varje ggn vi kmr dit..ja får sånna skuldkänslor så fy fan :(

Känns så meningslöst att ha henne där när jag inte jobbar..men de e ju ett måste för rätt var de är så ska jag jobba å då måste hon kunna gå där...sen vet jag ju innerst inne att dom har kul där tillslut..men svårt å tro de när dom gråter så =/
En av affärerna jag var på intervju hos ringde här omdagen å de fick ja inte :( Det var det som lockade mest eftersom de var längre än bara över sommaren...men såe de! Man kmr nog få många nej innan man får ett ja....
Elgiganten skulle höra av sig i slutet av denna veckan..men där skulle dom intervju såå många så där tror ja chansen e typ noll..
Ska satsa stenhårt på körkortet denna sommaren..försöka få de så fort som möjligt! De gör de så mkt lättare för mig att få jobb när jag kan söka jobb på mkt mer ställen...runt om kring och även i norge..
När jag var på intervjun sa dom att lönen låg på ca 112 kr / timme...de e iingenting när man är van vid lönen i norge :P 
Så kommer nog satsa  att få jobb i norge sen när ja väl fått körkortet =)

Nu ska jag snart göra lunch till min lilla dam som sover..hon surade på mig hela vägen hem..inte direkt glad när ja kom heller :P =/ 
Världens sämsta mamma? Känns som hon tycker så nu :( usch fy aa hoppas de blir bättre snart =)

Får se till å va ute i solen idag med..vart en härlig helg! Får passa på nu för nu i veckan ska de komma mkt kallare luft igen :(

    Min sötnos med sin nya keps! :)  <3

Av madeleine - 26 april 2014 22:33

Älskar denna värmen som kommer mer å mer nu! Är underbart å slippa ta på en massa kläder när man ska ut å leka med ;)
Haft en mysig dag i stan med god mat ..sen massa lek på lekplatsen hemma :)
Älskar å se när linnea springer runt och är glad och har roligt <3 min lilla älskling!

Av madeleine - 25 april 2014 19:33

Linnea sover och mannen jobbar..då passarja på att ha lite fredagsmys för mig själv med en bra film..:) hhoppas på att de e en bra film iaf ;) är en svensk film..återträffen heter den :) det är inte många svenska filmer ja gillar..men denna kanske förvånar mig..vi får se ;)

Av madeleine - 22 april 2014 10:59

Idag ska jag ta mig ut till Nordby köpcenter där jag ska på 2 intervjuer =) En på Elgiganten och en på Zizzi..:) Vet inte riktigt vad det är för jobb..tror det är deltid på zizzi iaf..har sökt så mkt jobb nu de sista..typ allt jag har kunnat :) Så har ingen koll på alla :P Men vi får se vad dom säger på intervjun :)
Håller tummarna på att det kmr gå bra :)
Är inte direkt nervös..men lär bli bli sen när jag väl är där :P
Har inte vart på en intervju på ett par år nu...men det e väl bara å va sig själv :)
Niklas kom prc hem med linnea nu :) Var med henne första timman på dagis idag sen gick jag..hon blev ledsen när jag gick men sen hade de gått bra :D
Så det känns skönt..hoppas de kmr gå lika bra nu framöver med  :)
Nu ska jag göra mig färdig så jag är redo för intervjuerna :) ha en fin dag =)

Av madeleine - 12 april 2014 09:37

Igår var linnea som vanligt hela dagen. .men på kvällen började det med diarré å sen kräkningar. .:( stackarn har spytt hela natten å får inte behålla något :(
Dumma dagis med alla bakterier! ! Nu hållervi alla tummar å tår att det går över snabbt för henne å att jag å niklas inte blir smittade :/
Tycker så synd om henne :( :(

Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag allt från vardagen till mina tankar med bebis :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards