mom2012

Alla inlägg den 24 januari 2014

Av madeleine - 24 januari 2014 07:45

God morgon!!

Åh ja har lite ilska över hur folk använder photoshop idag i världen! Fy alltså dom ändrar folket så mkt det går?!
Jag kan förstå om man vill ändra lite ..som tex.ta bort någon finne..lr nåt sånt! men inte ändra precis allt :S
Inte undra på att unga tjejer framför allt strävar allt dom kan för att bli " perfekta" ! 
Hela bilden blir ju liksom en stor lögn?
Visa hur man ser ut egentligen! Jag vet själv när jag var yngre hur jag verkligen HATADE mina fräknar..testade all smink för att få bort det..å min bruna fläck i ögat..fy va hemsk!! Ingen annan såg ju så där ?? Speciellt inte de stora fina modellerna och stjärnorna...
Det är inte konstigt att man mådde dåligt över det..idag bryr jag mig inte alls! Jag ser ut som jag gör och det är verkligheten! Nu när jag har sett mer photoshop ( eftersom min man håller på med det) , så ser jag hur det verkligen funkar! Har inte tänkt på de så mycket förr!  Men det är verkligheten! Allt i tidningarna och även många privat photoshopar sina bilder! Just för att få den perfekta bilden!
Ta mig inte fel jag kan också villa ha en jätte bra bild! Men att behöva göra om den alldeles för mycket och dölja massor är bara fel!  
Jag tänkte också mycket på det när jag såg klippet på britney spears här om dagen också. Dom hade målat dit magrutor på henne?? Va fan ?!
Och det syndes verkligen..
Tycker det är hemskt blir bara värre och värre...lånade ett par bilder på google ..se vilken skillnad..före och e efter..

         

Jaa det är otroligt vad man kan göra med ett program...synd bara att den kan gå till överdrift :P
Tycker det är lite..läskigt !! :O


Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag allt från vardagen till mina tankar med bebis :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards