mom2012

Alla inlägg under januari 2014

Av madeleine - 16 januari 2014 07:59

God morgon!
I natt har linnea sovit dåligt åter igen..men tidigt imorse så kände jag hur glödhet hon var :(
Och hon låter lite snorig..så nu e de dax igen =/
Dumma sjukdomar!! Jag känner mig inte hundra heller faktiskt..men kan ju bero på att jag sovit så dåligt i flera nätter nu...är så trött att jag snart ser stjärnor ;P
Så här blir det en lugn dag idag..hoppas på att Linneas feber försvinner snabbt!! 

Av madeleine - 15 januari 2014 16:03

Snö kan man lugnt säga att det har kommit! Det vände på en natt..från att vara ganska varmt ute och mkt regn till att vara riktigt kallt och en massa snö :P 
Tog ut Linnea en stund för att leka lite i snön..men hon vart inte så glad utav den..hon var väldigt skeptiskt till den höga snön och ville inte alls gå i den i början..men efter en stund vågade hon iaf gå ut lite i det och försökte fånga snön ;) det var också kul och öppna munn å få snö in där :P
Sen nnär vi skulle gå in så upptäckte vi att min kära man hade låst dörren....vilket han nästan aldrig gör annars utan jag får alltid gå och låsa när han har åkt..
Men nu när vi var ute hade han naturligtvis gjort det när han skulle iväg till jobbet...vet inte hur han tänkte när vi bara va utanför dörren jag och Linnea :P
Som tur var hade jag mobilen med mig och niklas hade även kommit ihåg att ta med sin ;) Så han fixa så Christina och henns pojkvän kunde komma med nyckeln! Dom skulle sluta 2 och bor här borta vid oss! SÅ vi fick iaf vara ute en halvtimma extra ;) Lite luft skadar inte :) men kallt var det :P Och linnea var inte så jätte road det sista..
Men tusen tack iaf christina och henrik för att ni tog er tid att komma med nykeln till oss :D Ni är guld värda!!
Nu har vi ätit middag och ska väl snart se om vi kan packa lite kläder som inte används :)

               

Av madeleine - 14 januari 2014 19:48

Har väl så länge jag vet fram och tillbaks i mitt liv haft problem med magkatarr..och vissa ggr kan vara riktigt jobbiga! Man kan må riktigt illa..vilket jag gör ikväll..:/ Orkar ingenting och bara mår blä..ska nog lägga mig snart..klockan är bara 8 men jag behöver verkligen sova. Man vet inte om Linnea kommer få för sig saker i natt heller..
Så känns som de är lika bra och lägga sig snart..:)
Något som är jobbigt nu när det är så kallt ute är att lägenheten blir iskall också! Har höjt värmen mer och mer men går inte fort det där..har alltid varit så ..så fort det är plus grader blir det jätte varmt och så fort det blir minus blir det jätte kallt direkt =/
Så det är bara att gå och lägga sig med varm pyjamas och sockar! Det som är lite jobbigt också är att Linnea vägrar ha täcke på sig..även om jag skulle lägga på henne det när hon sover så sparkar hon av det lika snabbt :P Vet inte varför men..Så jag är rädd att hon ska bli för kall ..har tagit på henne tjocka mjukisbyxor å långärmad pyjamastopp..Så jag vet att hon är välklädd iaf när inte täcket passasr :)

Egentligen borde jag städa upp alla leksaker och ta in disken..men de får helt enkelt vänta tills imorgon..energin finns bara inte! Nu kallar sängen på mig massor! :)

Av madeleine - 14 januari 2014 09:54

Nu kan man lugnt säga att det är vinter ute..massa snö! Å mer kommer det! Såg på yr.no att det ska snöa hela veckan och vara minusgrader..
Bara för jag köpte regnkläder och stövlar ;)
Det är riktigt kallt ute iaf..gillar det inte! Vill ha vår och sommar nu tack! Tyckte snön kunde hålla sig borta tills vi flyttat iaf...får hoppas den försvinner inom ett par veckor iaf då ;)
Idag är jag riktigt trött..linnea har sovit jätte dåligt..vaknade även 4 och bara gallskrek igen..kunde inte lugna ner henne alls..till slut gav vi henne lite ersättning och den tog hon direkt och somna med den i munnen nästan..
Vet inte om hon har drömt marddrömmar eller vad det kan vara..hon pruttade en del så kanske var mycket gaser i magen..
Ska snart se om vi kan sova middag iaf..behövs mycket idag!
Om det inte snöar för mycket sen ska jag ta ut Linnea så hon får leka med snön lite :)
Fick beställt ett par vinterskor till Linnea idag..dom hade erbjudande på dem igår..och det var borta idag tyvärr..men fik dem för 400 och det är bättre än 5-700 iaf ;)
Nu ska jag se om min prinsessa har planer på att sova snart =)

Av madeleine - 13 januari 2014 20:46

Då var snart denna tråkiga måndag över..skönt det :)
Närmar oss mer och mer flytten :) Men varför är det alltid så att januari går så segt??! Varenda år..konstigt ;P
Han som ägde huset innan ringde oss idag och ville höra om vi ville köpa gräsklipparen och sånt.
Han berätta att han hade haft folk där som städat och att han hade flyttat ut.
Det är verkligen surt att man inte kan börja flytta in nu då när det ändå står tomt...=/ Men så är det!
Linnea sover..jag ska snart sova också..sovit alldeles för lite i flera nätter nu..behöver komma ikapp med sömnen :)
Niklas ska jobba över..:)

Har suttit nu under kvällen och funderat på nytt golv i huset..vi har inte bestäms oss om vi ska ha samma i hela huset eller olika. Men jag vill nog ha samma i kök och vardagsrum iaf!
Vill ha mörk parkett :) Sa det till niklas att när jag spelade the sims förr, hade jag alltid mörk parkett när jag byggde husen ;) Alltid gillat det :)
Sen funderar vi på det där med att göra fönster i väggen till köket, och eventuellt i väggen mellan vardagsrummet och hörnan emellan köket och vardagsrummet..
Jag själv tycker sånt är väldigt mysigt! Men det får inte bli för mycket eller för stort heller..
Får se vad det blir utav det :) 
Nu ska jag röjja upp alla leksaker sen blir det sängen för min del! :) God natt :)

Av madeleine - 13 januari 2014 13:47

Idag vart vi iväg hos läkaren :) Å de gick jätte bra :)
Linnea tyckte det var väldigt roligt i väntrummet med leksakerna ;)
   
Inne hos läkaren så gick de jätte bra också! Lite smågråt när dom skulle göra test på andningen å lyssna åp lungorna men de gick bra :) Hon e så duktig min lilla tjej!!
Vi pratade om hennes hårda mage också..och han trodde inte alls de var nån mjölk allergi..utan han ville vi skulle öka laktulosen mer per dag och att hon skulle nog behöva ta de i flera månader..
Det var vanligt att barn har hård mage men att dom borde bajsa iaf varannan dag..
Som han trodde hade de blivit en ond cirkel..att hon håller sig mer också eftersom hon är rädd när de gör ont..
Å de stämmer nog för när hon trycker kniper hon också har ja sett flera ggr..så vi måste bryta denna cirlek..
Å för det ska hända ska hon få mer laktulos varje dag..hon kan få upp till 25 ml..
Till att det nästan blir som diare..å så ska de va flera månader ..så hon glömmer att de gör ont..
Det var inget farligt alls att ta så mkt laktulos..det ända var att hon kunde få en gasig mage..
Vissa barn får ta sånt flera år varje dag..å han sa att de kommer minst ta några månader innan hon blir bättre..
Så vi får bara köra på å se :)

Sen fick vi låna med oss hem en sån maskin vi hade sist ifall hon skulle få astma attack igen!
Denna ggn fick vi låna den länge..den kommer ifån ahus sjukhus.
Jätte snällt av dem så vi kan ha den hemma om det händer..å förhoppningsvis inte behöva åka in till sjukhuset igen!
Den här läkaren är så otroligt bra måste jag säga! Han lyssnar och verkligen förklarar för oss bra! Å så snäll mot linnea så klart :) Lekte lite tittut med henne :)
Alla som jobbar där e väldigt bra! Så de e synd att inte kunna gå dit mer sen..men hon får ju få en ny i sverige :)

Så de känns bra att få gjort detta...men är ingen topp dag idag ändå tyvärr.när nån av mina nära å kära mår dåligt så mår jag också dåligt! Denna ggn e de min syster som har de väldigt jobbigt! :( Hade ja kunnat så hade jag tagit alla hennes jobbiga känslor nu så hon slapp känna sig ledsen! Bara hon blev glad igen! <3
MEn de går ju inte :(
Men jag är så otroligt stolt över henne som gjort vad hon gjort! Och faktiskt tänkt på sig själv nu och tagit det svåra steget! Det kmr va skitjobbigt ett tag nu men i framtiden vet jag att hon kommer titta tillbaka på det här å vara glad att hon gjorde som hon gjorde!!
Jag hatar att jag är i norge och inte kan va där för henne i sverige..:( Men ja hoppas ja vet att ja finns här för henne!<3 alltid!
Världens bästa syster är hon och hon är så stark!! Jag hoppas hon vet det med!
Sen när vi flyttat till sverige får hon komma till oss mer å ja te dom mer! Blir mkt enklare då! 
LÄngtar som bara den! Allt kommer bli så mkt bättre när vi kmr närmare våra nära!! <3 

Av madeleine - 13 januari 2014 08:06

God morgon!
Idag är det läkarebesök för Linnea som gäller!
När hon var där sist för att kolla sin astma så fick hon ett astma anfall så dom ville kolla nu efter ett tag hur det gick med henne :) Sen ska vi också passa på att prata om hennes hårda mage...vi ringde förra veckan å ffråga å dom sa att de finns ju en chans att hon kanske är allergisk mot mjölk..vi skulle prata mer om det idag..
Jag ber allt jag har att hon inte är allergisk mot det!!  Behöver inte ha mer problem än med astman..=/

Ska vara där halv 11..lite dum tid kom vi på eftersom hon ska sova middag då..så kmr bli lite knepigt idag..men men..läkaren måste hon ju till :)

Då hoppas jag iaf denna veckan går så fort den kan! Hatar verkligen veckorna när niklas jobbar kväll..=/ Det ända positiva med det är helgen där på som blir extra mysig när man har sin man hemma :)

Nu ska jag snart väcka niklas så jag kan ta en dusch å göra oss iordning sen :)

Ha en fin dag!

Av madeleine - 12 januari 2014 22:26

God kväll!! 
Då var de redan söndag..helgerna går alltid lika fort!!
Idag har det inte gjorts mkt..för en ggn skull har de vart blå himmel å sol iaf :) så vi tog på oss å åkte ner till havet och gick där en stund! Men de va riiktigt kallt ute! Näsan rann massor på linnea =/ Isiga vinder..fint väder, skönt å komma ut men de blev inte länge ..
Sen har vi bara tagit de lugnt..linnea fick duscha å bestämde sig för att bajsa i duschen.....mindre roligt :P men men..
Imorgon ska niklas jobbai gen..å de e kväll denna veckan =/  Jag å linnea får väl passa på å packa en del..:)

           

Lite bilder ifrån idag..va bara tvungen å lägga ut bilden på sockar ja hitta på rean till linnea! Super söta ju :)
Nu på kvällen har jag å niklas sett på last vegas..väldigt bra faktiskt :D kan oftast inte bli annat med 4 bra skådespelare ;) Michael DouglasRobert De NiroKevin Kline och Morgan Freeman,


Nu har vi prc sett på nån annan..får se om ja orkar se hela :) Ska ju upp 7 imorrn..men den verkar bra så får npg kolla ;)



Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag allt från vardagen till mina tankar med bebis :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards