mom2012

Alla inlägg under december 2013

Av madeleine - 16 december 2013 21:20

Jaa den här dagen har väl inte vart helt bra faktiskt..vart ju iväg på ikea å så..var så klart kul men ja kände mig inte på topp där heller..väldigt slö å trött..
resten av dagen har vart samma..känner mig surrig å inte riktigt som mig själv..har knappt orkat leka med linnea idag heller..just för att jag känner mig så trött! Inte alls på humör...=/ 
Å när jag försökte lägga linnea å hon bara väägrade sova kände jag verkligen hur jag inte hade nåt tålamod alls idag? ja blev bara jätte grinig å irreterad..samtidigt som ja kände mig skitdum för att ja var de..e ju inte hennes fel att hon inte kan somna heller..

Som tur var kom mamma å tog henne en stund å fick henne somna en efter en stund..tack <3
Ibland behöver man faktiskt lite hjälp :) Spc på sånna här dagar..då e de tur man har nån som kan hjälpa till <3

Även fast ja e trött har jag inte velat sova direkt nu ändå..kände att ja bara behövde vaara en stund..bara sitta å titta åp tv å inte tänka på nåt annat :)
Det okända e på tvn nu..får rysningar varje ggn man ser de..läskigt de där!!
Ska snart te mig in til lsängen..å hoppas verkligen att ja vaknar imorogn å känner mig som ett solsken istället :)

Av madeleine - 16 december 2013 15:36

Oj definns mkt kök å titta på :) mkt fina! Men..jag ville verkligen ha lite av det köket , lite av det där..och lite av den,..aa så ja kmr få plussla en hel del om ja ska bli nöjd ;P Kmr va mkt å tänka på å bestämma sig..de gäller att de bli så bra som möjkligt! Så man inte ångrar sig sen...
Jag kommer vilja kolla på nåt mer ställe än ikea...för e de så att dom skulle ha nåt som man verkligen älskar så mkt mer..så e de ju värt å spara lite längre å köpa de istället..
Men ja har fastnat mkt för ikeas faktiskt..spc för deras smarta lösningar dom har i skåpen å lådorna! Mycket som skulle förenkla mkt för mig i köket :)

FIck med mig lite kataloger hem å kikat lite i..om inte niklas jobbar på lördag ska vi åka dit tillsammans å kika :)
Vi gick även å kolla på barnavdelningen..där ja såg den här sängen som går å ta bort ena sidan av ..när linnea blir större..den e riktigt smart å fin..
 
Så sen när hon e redo för än sån så kanske de blir nåt sånt..lr en vanlig juniorsäng..vi får se :)
Jag längar iaf som bara den tills vi flyttat in å kan börja greja med allt :) 

Av madeleine - 16 december 2013 09:15

Idag blir det ett besök på ikea :) är väärldens skitväder och storm ute..:( så kan ju passa på å åka dit å kika :)
blir jag , mamma å syster :) å linnea så klart ;) Som ja hoppas kmr somna i vagnen där så man kan kolla i lugn å ro...
Får seom vi hittar fina kök :) 
Sen tror ja att vi kmr hålla oss inne resten av dagen..
Resten av veckan får vi se vad som händer..de ända ja vet är att vi ska te syster på onsdag å sova där :) sen hoppas ja få träffa linda å leo lite okså :)
Nu får ja ta å göra oss iordning snart :) hoppas ni får en fin dag! :)

Av madeleine - 15 december 2013 22:09

Planen i vårt nya hus sen är ju att vi ska göra nytt kök :) e ju ett tag kvar tills vi kmr kunna göra de men de är roligt å börja kolla på sånt :)
Finns så himla mkt fina kök! sen kan de va mkt andra småsaker man inte gillar i köken..å annat som man älskar..så man kmr få kolla mkt å pussla ihop allt som man vill ha..¨å se till att de passar å blir snyggt ;) 
Vill åka runt å kolla lite på kök tänkte jag..för å se vad jag verkligen gillar och inte gillar iaf :)
Men verkar inte finnas nåt direkt ställe i u.a som man kan se de på förutom ikea..så de får bli en tripp dit :)
Dom brukar ju ha en hel del kök :)

Får se när nån har lust å åka dit med mig å kolla :)

Sen måste ja ringa beginners i thn också..glömmer de hela tiden..behöver vinteråkpåse som passa vagnen..den fanns inte i norge så får se om dom har den..lr kan få beställt in den iaf :) Ska bara komma ihåg som sagt ;)

Igår vart jag på tjej kväll! Va jätte mysigt !! Vi käkade pizza å hyrde ett par filmer ..desvärre visade det sig att ena filmen var en dokumentär??! skitdålig va den också..bara fia som fastnade i den ;P
Vet inte hur vi kunde missa det..men men =) 
Vi såg iaf en film..som ja hade sett förut..men den va så bra så ja kudne se igen :D å dom andra tyckte om den med! Så har du inte sett den å gillar kärlek så se denna ;) En svensk film :)
När jag kom hem låg min dotter å sov dåligt så passade på å ha henne bredvid mig i sängen så hon somnade!! Även fast de va skitskoj igår så finns de inget som slår att få komma hem till sin dotter!! Gosade massor med henne! Saknade henne massor :) <3
   


Idag har eveline vart här hela dagen hos mamma å pappa! Jag har varit väldigt trött tyvärr men försökte busa med dom det ja orkade! Dom fick iaf bada tillsammans för första ggn! :)
Linnea älskar eveline..springer efter henne å skrattar hela tiden! Ev e ju itne lika förtjust alltid! E inte lätt när dom e så olilka åldrar! Men det är mysigt å se dem tillsammans när dom kmr överens ;) Å faktiskt leker lite =) <3

           

Av madeleine - 13 december 2013 08:40

Ja då vart det lucia idag då! Visste inte riktigt nör det var för ens igår när malin å jonas sa de :P sån koll har vi :)
Så här e inget spc lucia firande :P Tände lite ljus förut..that's it ;)
Ska bli roligare sen när linnea e större å förstår..få på henne lucia kläder å så :) <3

Idag ska jag städa lite i sovrummet å packa ner grejer till mig å linnea..sen bär de av te sverige :)
Fick prc reda på att i helgen kanske paret på niklas jobb ska komma å kolla på lägenheten..så får vi hoppas dom gillar den :) Å att hilde gillar dem ;)
Dom ska tydligen vara som vi..väldigt lugna personer..så tror att de ska gå bra :)
För min del blir de ju tjejkväll imorgon..längtar :D 

Av madeleine - 12 december 2013 19:41

Då var de klart  :D Nu är papprerna påskrivna å klara :) Så nu äger vi officielt ett parhus :D Glad kan man lugnt säga att vi är ;D
Vart en jobbig vecka med mkt tankar , väntan och nervositet :) Så nu kan man äntligen andas ut!
Var en slump att jag såg huset igen i måndags när jag bara satt å kolla lite snabbt utan att ens kolla ordentligt :P så såg jag det, med sänkt pris! Trodde inte då att vi skulle sitta idag å köpt detta..för om man tänker på de var kraven innan att de ska va ett stort kök å toa..en 4a..å den ska va renoverad å klar..
Detta som vi köpt är helt tvärtom :P det är en 3a..liten toa å köket är inte det största..å den behövs en del renovering..:P
Men vi fastnade för det direkt..åde är lagom stort för oss...finns ju så mkt möjligheter med det..bland annat å bygga toan lite större :) Men ja e ganska nöjd ändå för de har ett badkar där inne..<3 Bara mååste ha badkar så de fastna ja för massor så klart ;)
Vi fick den så billigt också..för utgångspriset :) Det var billigt för att vara just ett parhus..i ett bra område..å i strömstad som har mkt liknande gbg priser..
Så ja..för å sammanfatta..vi är glada , nöjda och lyckliga :D

Av madeleine - 12 december 2013 17:28

Jaa alla som känner mig vet ju vilka problem ja haft i i min uppväxt med smärta..en scp smärta som gör mig galen! Den har nästan vart helt borta i några år nu..kmr bara ibland..å när den kmr gör den så ooont! Naturligtvis fick ja den nu när jag är sj med linnea..är skitsvårt å va lugn å leka med henne..
Niklas ringde nyss å skulle bara äta å åka hem sen..så han kmr väl ganska så snart iaf..
Får föröska stå ut..men usch..tänk om smärtan bara kunde försvinna för alltid :(

Av madeleine - 12 december 2013 16:04

Oj va mätt man blev! Vart så sugen på nån god mat idag så vi har gjort skinstek å potatis med broccoli! mmm va jätte gott :D Tom. Linnea åt en del..hon brukar aldrig äta så mkt av maten..men detta slant ner lite mer :)
Först är man jätte hungrig och sen är man stoppmätt :P Matkoma är perfekt ord nu med..blev såå trött!
Får ta de lugnt en stund men sen måste ja iaf dammsuga medans man kan :) så man inte stör nån för sent..
Tvätta golv å sånt får ja göra när linnea somnat :)
Niklas är i strömstad nu..skriva på kontrakt :D:D:D Han kom bara hem en snabbis förut å fick åka igen..hoppas han kmr hem någorlunda så linnea träffar han lite idag iaf :)
Ska packa sen också för imorgon bär det av till sverige :)
Niklas kmr nog åka hem imorgon igen för de blev övertid för honom på lördag :( så då kmr vi inte träffa honom på en hel veckan sen =/
Tur att han är ledig i juldagarna sen  <3 
Nästa vecka tänkte jag gå å försöka hitta de sista klapparna..och så ska jag gå å titta på tapeter :) kan va bra tidsfördriv ;) kanske man hittar nåt man älskar å få visa niklas sen!
Är ju ett tag kvar innan man ska köpa sånt..men titta e aldrig olagligt ;)

Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag allt från vardagen till mina tankar med bebis :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards