mom2012

Alla inlägg den 1 december 2013

Av madeleine - 1 december 2013 19:27

Ingen bra dag idag verkligen!!

Linnea har vart snorig å små grinig hela dagen å absolut vägrat sova! Har nog aldrig hänt..

Och de gjorde inte henne direkt gladare ;P
Sen så gick ju datorn sönder..vips så var den av, helt svart! Niklas satt å läste aftonbladet så bara den la av helt..trodde de var nåt fel på strömmen först men allt annat funkade..försökte massor men inget fick den starta igen..stendöd! Lite komiskt.." denna datorn ska hålla minst 5-6 år" å så dör den efter en dag..? :P

Och sen så e ju allt stängt i norge på söndagar..så man har inte kunnat få kontakt lr åka in med den alls idag..:(
Imorgson ska vi åka in i den å iaf kräva en helt ny..ska ju inte vara så! å vi ska inte behöva lämna in den å vänta flera veckor på att den ska lagas...får se vad dom säger imorgon!
Frågan är om man ska ta pengar tebaks å köpa en vanlig bättre pc..men mac ska ju vara de klart bäste när man håller på med bilder! Så de lutar nog mot att vi kmr vilja ha en ny!

Så idag har man mest vart irreterad å grinig..hela familjen :P Carita sa förut idag att de kunde va tänder som gjorde att linnea va snorig å hängig också..så ja kände efter förut..å känner inga tänder men de sticker ut på 3 olika ställen..så de verkar faktiskt som de e 3 tänder på väg..
Om de är det lr förkylning vet ja inteän..får se! Hon har sovit jätte dåligt nu sen vi la henne..så får se hur natten blir också..ja går på övertröttenergi känner jag..:)

Nu ska ja kika lite tv å bara vaaaa...hejs!

Av madeleine - 1 december 2013 09:19

God morgon! Här har vi vaknat till STORM! Fick börja dagen med att springa ut å hämta skyddet till grillen som var på väg bort till grannen :P Jag kom knappt fram ute..så storm kan man lugnt säga att de är! Linneas gunga här ute gungar för sig själv i höga höjder ;P

Inte vart mkt sömn inatt heller..värsta natten hittils..men nu börjar ja förstå vad det är för iaf..nu rinner hennes näsa jätte mkt och hon hostar :( Stackars min lilla tjej! Varför ska små barn va sjuka såå ofta?! :(

Hon är inte så pigg alls idag..förstår nu varför hon har svårt att sova..har man ju själv också när man e dålig :( Inte märkt nåt för än inatt men hon har ju säkert inte känt sig hundra..
Hoppas vi kan få sova en liten stund senare iaf..niklas va öppe på natten nu med henne så nu e de min tur :) 

Måste säga att hittils är jag väldigt kär i våran nya dator..tom tangetbordet är underbart att skriva på ;) Trodde jag skulle tycka de var jobbigt eftersom de e lite litet..men de e perfekt :)
Idag skulle de vart julstädning på schemat å sånt..men helt ärligt tror jag inte nån av oss kmr ha energin för detta =/ Blir nog mest å ta de lugnt å ta hand om min lilla tjej! 
Tyvärr ser de ut som fan här...ska försöka ta de värsta senare i eftermiddag när niklas kan ta linnea..men mer än så blir de nog inte idag..
Nu hoppas jag bara allt ja kan att inte jaag blir sjuk igen också som vanligt..med mitt kassa immunförsvar..känns som ja e sjuk lika ofta som linnea i år =/

De dumma är också att hon äntligen fått tid hos en barnläkare på tisdag för sin astma..tog bara några månader....å på onsdag skulle hon få sprutor..
Inte skoj om vi ska behöva skjuta upp det..iaf inte barnläkaren som vi väntat på länge..=/
Men vi får se hur det går å hoppas att de bara är en liten förkylning som går över snabbt :)

Nu ska vi försöka få i oss lite frukost! Får se om fröken vill ha nåt :)
Ha en fin dag!

Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag allt från vardagen till mina tankar med bebis :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards