mom2012

Alla inlägg den 19 december 2013

Av madeleine - 19 december 2013 21:52

Denna kvällen har spenderats med att hjälpa mamma få ihop hennes nya köksbord hon köpt från ikea idag :) Alla som handlat från ikea vet ju hut mkt delar å skruvar å skit de brukar vara ;)
Men det var inte överdrivet mkt till idag..å ja fatta beskrivningen för en gång skull bra å vi fick gjort de ganska fort :) Börjar bli grym på ikeas varor ;P
Pappa fick hjälpa till med de tröga skruvarna å sånt :) Jag är stark..men inte såå stark ;) haha

       

Detta bordet är först vanligt för 4 personer å går sen göra för 8 personer om man skulle vilja de :)
Måste säga att jag tyckte om bordet mkt själv! Spc för det priset ( 1500 kr )
Pratade med niklas om de att kanske skaffa det till oss sen också :) Han får kolla på det i helgen å se vad han tycker..
Nytt köksbord kmr vi behöva vilket fall..vi har bara haft de billigatse setet från ikea..inte snyggt lr bra nånstans..
Å de här e ju perfekt ..spc när de går å göra större när man får besök :)


Av madeleine - 19 december 2013 11:19

God morgon! 
Den här morgonen har jag pratat med en jätte trevlig tjej i strömstad som hade hand om dagis :)
Pratade en bra stund om hur vi ska gå tillväga å så ..linnea har ju inte svenskt personnr så blir lite krångligare men de verkar gå å lösa :) Så man iaf kan få komma in på kö :)
Ska sätta mig med niklas i helgen å kolla alla dagis som finns så vi ser vilka som är närmast..de e 3 st man kan söka :)
SEn sa hon att de byggdes ett heelt nytt dagis som ska va klart nu till våren :) Det skulle inte gå att söka för ens då..men de kmr gå å kunna lägga till det sen ifall hon nte fått nån plats..
Så de ska nog lösa sig :)
Sen vart ja tvungen å ringa till lekia...sa sist att jag aldrig ska sätta min fot där igen..men behöver ju en åkpåse till vagnen snabbt å ja kan inte ta mig utanför stan sj...
SÅ fick ringa dit å höra..å narturligtvis var det idioten ifrån sist..å jag sa att jag vill ha åkpåse..å han går å kollar på fotsackar ...ja förklarar att detta är inte samma sak...sen fick han kolla i katalogen å grejer för att de skulle bli rätt å sen beställa in en så den kmr antagligen på måndag..hoppas jag..
Men ja kan verkligen inte förstå hur han kan jobba där!! Han verkar verkligen INTE kunna mkt om vagnar...håller med dom på beginners..han sa de där att lekia är en leksaksbutik dom ska inte sälja vagnar...håller helt med :) Iaf inte han ;)
jaja..nu ska ja snart försöka få linnea sova..sen ska jag göra mig iordning ska ner till stan med mamma en snabbis :)
Hoppas ni andra får en fin dag :)

Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag allt från vardagen till mina tankar med bebis :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards