mom2012

Alla inlägg den 18 oktober 2013

Av madeleine - 18 oktober 2013 19:29

Min lilla prinsessa har inte vart på topp idag efter sprutan! Själva sprutorna gick bra..hon gnydde till när hon prc fick dem, sen va de över! Hon var mer ledsen när vi skulle ta av henne och mäta huvudet och vikt och sånt.

Efter vi var färdiga med det släppte niklas av oss vid sentret så jag kunde gå in och handla. Linnea somnade ganska snabbt! Hon vaknade till när vi var på väg hem. Sov inte allt för länge! Efter det så har hon inte varit på så bra humör..väldigt mammig också..
Nu på kvällen har hon känts mer o mer varm..tog tempen för en stundsedan och den var bara på 37.3
Nu när jag gav henne  mat å natta henne kändes hon lite varmare..hon andas även lite fortare hör jag nu när hon somnat..
Får hålla koll på henne nu..kanske kommer behöva få en liten alvedon! Vi får se hur de går! Hoppas hon får sova så gott hon kan nu iaf, de behöver hon!

Nu väntar jag på att Idol ska börja..sen ska jag se om jag orkar greja lite i min garderob. Den är full av skit så man inte kommer fram i den igen..så behövs städas..=) Får se om orken kmr krypandes som sagt..chansen e liten :P
Imorgon funderar vi på att åka in till Oslo igen :) Får se hur Linnea mår och hur vädret är..
Något får man ju hitta på iaf :)

Av madeleine - 18 oktober 2013 09:10

God morgon! 
Idag har vi vaknat med sol ute! För en gångs skull behöver vi inte tända lampor :D Slippa det gråa tråkiga vädret!
Om en stund ska vi göra oss iordning , vi ska iväg till helsestation med Linnea. Idag är det ett års sprutor som ska ges =/ Och så ska man ha ettårskontroll hos läkaren där med =) Vet redan nu hur grinig och ledsen Linnea kommer att bli. 
Men det måste göras..
Eftersom det är fredag idag ska vi ha fredagsmys ikväll så ska hon få något gott att äta på :) 
Det får hon ju få när hon ska vara stor å duktig tjej idag :D

Är inte alls kul och hålla fast sin unge runt armarna för att hon ska få sprutor! Niklas ska följa med idag, som tur är! Tycker inte om att vara själv när det görs! 
Får hoppas det går bra iaf..
Nu ska vi göra oss iordning =) Ha en fin fredag alla!

Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag allt från vardagen till mina tankar med bebis :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards