mom2012

Alla inlägg under mars 2013

Av madeleine - 13 mars 2013 20:59

Min prinsessa har vaknat flera ggr nu å bara storgråtit och somnar när jag tar upp henne..antar att det är magen som spökar för så här farligt brukar det inte vara...
Det är iaf hemskt när tårarna rinner på henne å hon är såå ledsen! Å så tänker ja på de här 5 minuters metoden ja ska försöka me snart..tror inte ja kmr klara de :S  får så ont i mitt hjärta när hon e så ledsen! Å att då göra me den metoden låta henne gråta ...panik sägerja bara!! Dom säger att de är de bästa..å att de går över på några dagar..men dom dagarna kmr va svåååra å hemska!!!
Får se om ja ens kmr klara de..just nu känns de verkligen itne så!! Får så ont i mitt hjärta när hon e ledsen! =/

Kanske ska låta min syster göra de på lördag om hon kmr hit som vi planerat..;P hehe..ne då..kmr nog göra de hos mamma å pappa..så ja slipper vara ensam å svag..starkare när man har nån annan där också! Nu jobbar niklas så mkt så e helt ensam..så här går absolut inte! Är för svag..
Nu hoppas ja hon somnat in bra igen så nu ska jag försöka få lite sömn jag med..
god natt på er!!

Kram från oss

Av madeleine - 13 mars 2013 08:58

Min älskling har klarat sig utan mat på hela natten!!! :D så stolt över henne! Hoppas det håller i sig nu också ;P det är ju svårt å tro men jag hoppas :) tog denna bilden på henne förut när hon somnade till igen..så söt :)

Av madeleine - 12 mars 2013 15:02

Kom på att det snart är dags att fixa vårjacka! har kollat lite på nätet men hittar inte så mkt =/ finns lite grann i affärerna men oftast kostar de om de ska va fint..ovanligt ;P
Får väl kolla på ellos å så..där man iaf kan få rabattkod =)
Idag tar vi de lugnt igen..ja har ont i nacken..måste sovit konstigt..
Ska försöka städa toan snart..min prinsessa vaknade prc..finns ingen chans att hon sover längre än en halvtimma på dagarna..inte med mig iaf utan bara med pappa verkar de sóm :S :P tokungen <3
Så får väl försöka ta tag i saker snart! ha en fin dag =)

Kram från oss

Av madeleine - 11 mars 2013 19:39

Just denna dag / kväll känns det väldigt ensamt..så denna veckan kmr bli lång å seg..bara den här dagen har känts som 3..å den e inte ens slut än :)
SKulle åkt ner till sverige denna veckan istället...när han jobbar dag kmr niklas iaf hem runt 6..
men men..nu e de som de e! Bara väldigt ensamt..långtråkigt å man blir lätt på dåligt humör å nere..försöker å inte bli de men de går sådär =)
Vet inte riktigt vad jag å linnea kan hitta på hela dagarna..e så kallt ute å mkt is så inte skoj att gå ut heller..å gå samla tråkiga väg :P
Inte den lättaste tiden nu med linnea heller när hon vägrar sova..när hon somnar e de nästan aldrig mer än en halvtimma..vilket gör att hon är mkt övertrött å grinig..
Inte lätt här hemma just nu inte..:)
Nu ska jag snart försöka få henne somna för natten också..lycka till till mig =)
GOd natt =)

   Kram från oss

Av madeleine - 11 mars 2013 13:29

Saknar Niklas..känns som vi knappt har setts på flera veckor..
Först va man i sverige en vecka å sen har han jobbat massor..sen i helgen va de bröllop men där va han tvungen å ta korten på deras dag så de va inte mkt ja fick pratat med han där å så..
Å nu e de ny vecka å han ska jobba massor övertid nu med..å sen nästa vecka ska vi te sverige igen..
Ja de e inte roligt alls nu..men så får de va antar ja tills han blir pappa ledig..

Vi var på bvc förut å allt såg bra ut! Pratade om hennes sömnproblem å dom tycker ju också att hon ska få gråta till söms..ja har så svårt för de! Spc när jag är själv här hemma..kmr nog inte klara de..=/
Dom säger att de brukar fixa sig fort men dom stunderna hon gråter kmr inte gå fort..ja får ont i mitt hjärta varje ggn ja ser en tår ur hennes öga..vill inte alls :(
Ja jag får se hur de går..nu ska ja kolla efter lite sommar / vår kläder till linnea på nätet...hon måste ha kläder te resan :)
Sen måste ja försöka börja städa som aldrig vill bli av! Mår inte riktigt bra så de e inte de första ja vill göra då :)

  Min älskling!! Önskar han bara kunde va hemma några dagar med oss nu :)

Av madeleine - 10 mars 2013 21:24

Hej =)
idag har de varit en lugn dag! Min underbara niklas gick upp med linnea när hon sovit sin middag så jag fick sovit lite..å somnade till i över 3 timmar..de behövdes kan jag säga :)
Sen har vi bara tagit de lugnt..gjort söndagsstek idag =) Niklas grejade lite med bilderna från bröllopet igår som förresten gick väldigt bra å va väldigt trevligt !=)
Vi var hemma vid halv 11 igår å linnea stensomnade efter en stund :P Men ho nva jätte duktig! Inga skrik lr nåt på hela kvällen!
glömde ta kort igår när jag hade målat mig dock...vi blev försenade å stress som bara den var det! Så får ta de nästa ggn :)
Nu sover niklas å linnea, ja pratar lite me caroline på facebook men nubörjar mina ögon bli tunga igen såblir snart sova för min del med :)
God natt på er!!
  Hade de inte varit för niklas, hade de varit perfekt bild ;P
  Vi :)
  Det fina bröllopsparet! <3

Kram från oss

Av madeleine - 9 mars 2013 09:28

morrn =)
Idag sov lite liite längre än vanligt! Dock sovit dåligt inatt så e trött ändå..ovanligt va?;P
Nu har vi ätit å snart måste vi väcka pappa så ja kan duscha å göra mig iordning..=) Sen ska vi påbröllop idag..
Tyvärr så e de grått ute idag å snöar tom lite..:( står att de ska spricka upp å bli lite sol efter 12..så hoppas på detta :)
Hopppas på en bra dag iaf =) å att ja piggnar till snart :)
Får se om vi hinner hem te melodifestivalen ;P
Ha en fin lördag alla :)

Kram från oss

 

 

  sötnosen!!

Av madeleine - 8 mars 2013 22:10

Ikväll kom caroline förbi med en mascara som hon sa faktiskt skulle funka..denna skulle ge låånga ögonfransar å inte klumpa..som lösögonfransar..
Ska vara fibrer å sånt e som bygger på när du tar flera lager. Ju fler lager ju längre typ.
Trodde itne alls på de..men SHIT..ja prövade den nyss..ja är i chock :P Va långa ögonfransar man fick :O Ska ta kort imorgon när ja sminkat mig med den så ska ni få se! Det bästa är också att den går enkelt bort med ljummet vatten efter..å de stämde också :P
Visade mamma i camen hon verkade lika förvånad hon :P Mascaran ligger runt 260 kr på kicks å så..
Ja hittade dock en rabattkod på nätet nu så fick den för 200..va ju bara tvungen å ha tag i en sån här nu! SÅ nu e en sån beställd te mig å mamma ville så klart också ha en:P
Kan tänka mig att min syster lär vilja ha sen med ;P
Mascaran heter Fiberwig LX
Å jag älskar den såå mkt efter bara en ggn..bilder kmr i helgen när jag har tid så ska ni få se ;D Bli lika chockade ni :P
Nu msåte ja sova upp tidigti morgon å sen blir de bröllop :D
Gonatt alla!

Kram från oss

Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag allt från vardagen till mina tankar med bebis :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards