mom2012

Alla inlägg under februari 2013

Av madeleine - 5 februari 2013 22:39


Längtar som bara den tills den kmr på bio nu :):):)

Av madeleine - 5 februari 2013 12:39

Tjoho!

Jaa..vi ska nu på bröllop i början av mars...å har ingen aning va man ska ha på sig!!!
E för kallt för å bara ha klänning å vanliga strumpbyxor + att de ser för somrigt ut! Sen får man inte ha svart. Å inte byxor heller.
Har lite smått panik på vad man ska ha på sig egentligen?!
svååårt..tips är välkommet :)

kram från oss

Av madeleine - 4 februari 2013 18:43

God kväll =)

Idag gick vi upp med tuppen ( om man frågar linnea iaf ;P ) och tog oss till helsestasjon! Med andra ord.BVC som de heter i sverige :)
Dagen var inte med mig idag om man säger så..först när jag vaknar har de snöat massor. Sen innan vi ska gå börjar de snöa..stora flingor..å massor! Blir ännu svårare å ta sig fram i tung snö! De ända positiva i detta var att de inte blev liika halt :P
Sen när väl bussen kom, så e de inte som i sverige, där du bara lyfter lite på vagnen å sen kör i den. Här i norge va de 3 trappsteg upp! Fick be busschauffören om hjälp, som han inte vart så jätteglad över. SÅ fick han snö på sig med å då va de mycket suckar! Som tur var slapp ja be han om hjälp när vi skulle gå av för då va de en snäll tjej som hjälpte mig som sj hade barn. Hon förstod hur det var :P
Sen vart de lite försenat på bvc ...men där fick hon sina sprutor ..de va gråt men de gick bra :)
Så va de bara å ta sig hemmåt sen. VIlle inte ta bussen så jag gick. Och de gick men va jobbigt!
Sen har de varit massa vel idag å fixat me att söka dagis å grejer..som kmr kosta maassor..blä! hade helst velat ha linnea hemma iaf året ut..men då får ja inga pengar..=/

Så denna dagen har la vart si så där..men de gick ju bra allt tillslut ändå :)
Idag är iaf linnea redan 5 månader! stora tjejen!
Hon är nu 62 cm lång och väger hela 7285g.
Idag va de även andra barn där ..linnea va väldigt intresserad! De gulligaste var när ja la henne på skötbordet. ( dom har flera skötbord bredvid varandra på en bänk) Då låg en liten pojk på 7 månader bredvid henne. Dom kollade på varandra å log som bara den! Kärlek vidförsta ögonkastet ;P haha
De va så sött!
På bvc har dom varje onsdag att man får komma dit me barnen å leka å träffa andra! Funderar på att göra de nån dag! linnea verkade iaf väldigt nyfiken på de andra barnen! Får bara bli liite bättre väder först!
Om inget annat skulle ja bli inbjuden till 8 månadersgruppen sen! Då kmr dom som vill som har barn som e 8 månader mötas nåra ggr =) de måste ja gå på iaf!

Nu blir de slappa resten av kvällen! e så trött å har lite skallebank! ^^
Ha en fin kväll!!

Kram från oss

Av madeleine - 4 februari 2013 00:26


Nr,Kom till mig..kan inte somna..e jätte trött men går bara inte..ligger bara å vrider å.vänder mig..vart så i flera nätter nu..de e tröttsamt..;P hehe
E ju perfekt närman ska upp tidigt också..lr inte :) då kollar man på klockan mycket mer åblir mer stressa
Får väl hoppas ja somnar snart..måste orka med morgondagen..:)
Ligger å funderar på om linnea kommer få spruta imorgon lr inte..hon har ju haft feber till å från några dagar nu så..men de hade ju vart skönt å få de gjort! Vi får se vad dom säger!!
Ne,nu blir de ett sova försök till! Natti...

Av madeleine - 3 februari 2013 20:03

Helluu!
Denna dagen har gått otroligt fort! Förut gick jag ut me linnea en sväng för å kolla hur vägarna var..å de va bara is..ja höll på å sätta mig på rumpan flera ggår..=/ blir å ta bussen imorgon kmr aldrig att kunna gå dit iaf!
Måste bara klara vägen till bussen..den som e värst..backarna här..usch å fy..hoppas detta kmr gå bra imorgon när de ska bli plusgrader igen..å smälta mer ..scaryyy..

Vi ska va där 10:40 imorogn..så kmr få väcka linnea tidigt..hon kmr bli sådär glad..å sen ska ja väcka henne igen för å väga henne å ge spruta..har en känsla av att hon inte kommer vara så glad på mig imorogn :P

annars har de vart lugnt idag..linnea har vart rätt trött å grinig..hon har somnat i babysittern en stund nu. Sen ska hon få ta ett bad när hon vaknar så hon e ren å fin imorgon! :)
Hoppas hon somnar i någorlunda tid idag å inte vid 1 lr nåt..ja behöver få sova lite med =)

Nu vaknade min lilla söta så får ta henne :)

Kram från oss

Av madeleine - 3 februari 2013 13:16

Jaa här kan du gå in å fixa med alla dina bilder å få en jätte fin header till din blogg om du vill =) Det är där min är fixad...som jag tänkte försöka göra en ny när jag har tid :) Det kanske inte är det lättaste programmet..men om man söker på youtube om programmet om hur man gör så får man hjälp :) Det är min sambo som hittade detta en gång..han kan de väldigt bra nu..de e han som gjort den header ja har nu..duktiga niklas <3

Gå bara in på google å sök..
   

Finns även deras program för mobilen..med lite möjligheter för dina bilder :)
 

Bara ett litet tips till er från mig ;P Det kan va ganska kul å greja med bilder när man kan få mycket fina effekter å så...dock måste man ha tålamod..nåt som inte ja alltid har ;)
Se också till när du är inne på programmet..att inte trycka på bakåt knappen lr gå in på nån annan sida för då försvinner hela ditt arbete som du håller på med..nåt som ja lyckats göra nåågra gånger..tro de lr ej ;P
Så tips där är att spara de du gjort då å då för säkerhetens skull. SÅ slipper man börja om igen :)

Kram från oss

Av madeleine - 3 februari 2013 13:09

Hellu!
Idag är det segt..hatar å vakna till grått å dystert väder..blää!! man blir dyster rakt igenom! =/

Så här händer inte mycket...:P
Igår såg vi på melodifestivalen..de sög ju som vanligt..å vad var de för jävla låt..gosa gosa?! seriöst?!
Visst att de e en låt som sätter sig på hjärnan å så..men att ens vilja ha chansen att ha den i eruovision??!! skärpning sverige!!

Igår kom även caroline å niklas hit en sväng =) skulle egentligen vart här längre men dom var i gränsen å handla igår som drog ut på tiden..dom fixade massor te deras bröllop som vi även fick inbjudan till nu i mars :) ska bli skoj å gå på! Men dom kom iaf en liten stund så de va skoj å tjata lite...dock så va inte linnea lika road..hon börja stor grina så fort hon kom i närheten av dem haha..lilla skrutta..märks att hon börjar förstå vilka hon känner å inte känner..
Här är fina inbjudan förresten :)
 

Imorgon ska ja ta mig upp te bvc här i norge..e väldigt nervös faktiskt..de e så isigt ute..å de e baara låång backe upp dit..å om de bara e is..så blir de fan inte lätt..
Men ja måste..linnea ska få sin tredje spruta! Måste även prata me dom lite om vad vi behöver tänka på när vi ska utomlands me linnea..kan va bra å få tips!
Nu måste ja ta min lilla nea som eveline säger <3 HOn börjar bli trött..
Kram från oss!!  

Av madeleine - 3 februari 2013 01:01

Melodifestivalen va dålig som ja hade tänkt mig..blir verkligen bara sämre å sämre för varje år..tyvärr :/
Linnea sover å ja e as trött..skriver meri morgon :)
God natt från oss!

Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag allt från vardagen till mina tankar med bebis :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards