mom2012

Alla inlägg den 1 juni 2012

Av madeleine - 1 juni 2012 22:36

Hej!

Detta här blir väl tredje försöket med att ha en blogg :) slutar alltid förr med att jag glömde skriva å så :P men mest för att jag inte hade nått kul att skriva faktiskt :P Nu har jag även skaffat ny mobil så att jag även kan lägga ut bilder lite enklare så att bloggen blir lite roligare bara utav det :)

Nu har jag blivit gravid och väntar bebis den 21 september. Så tanken denna gången med bloggen är att kunna skriva tankar å sånt runt detta också. Och allt runtomkring detta :) Får se hur det går me bloggen denna gången :) Väldigt skönt att kunna skriva av sig ibland.

Jag bor ju då i Norge med min pojkvän Niklas. Så planen är att föda i Norge. Har hört många gånger att det ska vara bättre att föda här. Ska bli intressant och se hur det kommer gå när väl den dagen kommer sen. :)
Tur man har bott här i ett par år nu så man förstår det mesta dom säger ;)
Jag är än inte så förberedd på att föda. Känns som jag borde läsa mer och sånt. Men alla förlossningar ska ju va olika. Så ändå borde man väl ta det som det kommer då?
Har iaf bestämt mig att jag vill ha lustgas och även sprutan i ryggen..är skiträdd för den! Alltid vart rädd för sprutor. Och just denna har man hört att den ska göra så ont att ta med..:(
Men får hoppas det kommer gå fint! Försöker att inte tänka på de allt för mycket.
Dock så är jag sjukskriven här och då har man mer tid att tänka kan jag lova :P
Hoppas på att jag blir bättre snart iaf! Har varit dålig ända sen början av detta året. Inte alls kul.

Satt förut och kollade lite vad vi redan hade för babyn. Och det mesta stora är nu klart iaf, så som vagn, säng och skötbort mm :)
Beställde även en blöjförvaring förut. Tyckte den va så söt å fin. Det mesta ligger hos min mor å far ännu. Eftersom man köper det mesta i Sverige så klart! Ska försöka få med det nästa gång. Börjar bli lite på tiden att börja inreda lite till bebisen tycker jag :) Är ju trots allt i vecka 24 nu och vad som helst kan hända tiden här på.
Jag vill vara förberedd :)
Här är en bild på blöjförvaringen :) Väldigt söt och smart. Man kan ha den stående eller även hängandes på väggen som jag tänkt att ha sen :) Köpte den för 298 kr på barnparadiset.se
  Visst är den fiin? :)


Nej nu blir det lite film sen sova dags..natti folkens :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag allt från vardagen till mina tankar med bebis :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards