mom2012

Alla inlägg under juli 2012

Av madeleine - 19 juli 2012 18:22

Ja idag gjorde mamma kallops te mig :) de va såå gott!!:D tack mamma <3 testar blogga från mob nu..än så länge verkar de funka bra ;) ska testa ladda upp en bild med..hoppas de funkar..:) hitta bilden på pappas mob..hon e så fin där :)

Av madeleine - 19 juli 2012 09:38

Hej å håå!! hann inte skriva direkt igår igen..å orkade inte heller för den delen ;P

Tog de lugnt på morgonen för ryggen..deva skönt! Sen hämtade vi ev på dagis..lika kul igen..hon blir så chockad när hon ser mig ;P

Sen ringde ja ju runt å leta efter hjälp för ryggen.. å så ringde ja te en i överby..å dom hade en för normalt pris :D bad niklas köra på mig lördagmen ja hade så snälla föräldrar så dom körde dit migigår =) TACK! <3

Så vi hämtade lilla ev å tog oss te överby =) där hade dom både magband å bälte..för bara 139 kr st =) dom hjälpte mig mkt med , visa hur dom funkade å så. Å de fick bli ett magband! Dom sa att eftersom ja har så ont i hela ryggen tyckte dom den va bäst =) så nu e den inköpt =) tror den funkar faktiskt..hann bara ha den nåra timmar igår..men va inte liika stel å så när ja la mig iaf =) 
Sen blev de en liten fika där med =) å så klart åka hissen..den gillade ev ;P å in en sväng på rusta med..väldigt billigt där inne =) 
Sen blev de pizza när vi kom hem..gott gott =9 passa på när man e i sverige =)
På kvällen sen kom nåra grannar upp å tjata lite å drack..ja va me en stund..de va trevligt =) dock va man väldigt trött men ja va me en stund iaf =)

Idag är planen att ta mig ner te linda om en stund här =) ska träffa hon å leo, å så klart fia, felicia ålilla wilma <3 ska bli jätte skoj! :D
Kmr va där hela dagen =) sen senare på eftermiddagen har mamma sagt att hon ska göra kallops :D hoppas på att detta skeer ;P så gott! får se vad för mat som står på bordet när man kmr hem ;P haha
Jaa allt ja tänker på e mat..helt sjukt..skulle kunna äta nåt hela tiden :p haha
Måste skärpa mig me de =)
Nu måste ja göra mig iordning =) ha en fin dag!!

Av madeleine - 18 juli 2012 13:02

Mmm inte orkat lr hunnit skriva här på nåra dagar =) Vart full rulle! Träffat josse igår på fika..va jätte skoj! kul att man inte e ensam me attva fet;P haha
sen va de å hämta ev igen å hem å busa me henne:) måste passa på medans ja e här :) ska hämta hennevid 3 idagockså =)
Imorgon ska ja träffa linda å leo..å fia , felicia å lilla wilma :D ska bli så skoj! :) Kommer nog inte våga hålla henne när hon e så liten..men bara ja får se henne e ja nöjd ;P hihi

Är något irreterad också ja...min rygg gör bara mer å mer ont varje dag..fick tom gå upp efter 5 imorse för å ta alvedon..kunde inte sova för att de gr så ont :( Kollade upp vad man kan göra..å tydligen finns de stöd bälten..graviditetsbälten typ..som ska underlätta en hel del =) så ja vill ha en sån..finns massor på nätet som folk skrivit e bra..men kan inte beställa där för dom hinner inte alls komma innan fredag =/

Så kollade upp vad för affärer som finns runt här..vilket e typ..INGA! kära barn har ju stängt..de ända iii u.a typ..

Så försökte ringa den i munkedal..ingen som svarade...i thn..numret va inte längre i bruk :S
Olles leksaker har ju lite sånt men inte sånna bälten tydligen :(
Försökt googla massor efter butiker men finner inget :( ringde sist nordby..däär hade dom det..MEN..den kostade 400 kr :O tycker java alldeles för dyrt! På nätet finns de massor som fått bra betyg å så för bara 140-250 kr liksom :S
vet inte hur ja ska göra..e verkligen villig att pröva ha sån om de nu ska underlätta en hel del..den här smärtan e inte rolig:(

jaja..får fundera under dagen=) idag ska ja bara ta de lugnt å busa lite me ev =) hoppas ni får en fin dag! :)

Av madeleine - 16 juli 2012 19:00

Hej =)

Idag har de varit en händelserik dag jaa =) Började med att pappa körde ut mig te siba så ja fick köpt mig en plattång ja hade kollat in där =) min som e över 6 år gammal å kostade 99 kr på ikea då är inne på sina sista dagar..inte så konstigt kanske ;)
Denna här ja köpte idag är en utgående modell om ja fattat rätt men hade fått många bra recensioner på nätet! Den kostade bara 299 kr =) å den e roosa ;P å när ja fick hem den så va de även lite bling bling på ;P haha
Jag testade den förut.å den va jätte bra! specielt för de priset =)
Sen va de hem å göra sig iordning å iväg med mamma å pappa å hämta lilla eveline från dagis!
Jag har aldrig gått in å hämtat henne där. Så när ja kom ut till henne idag såg hon chockad ut :P stod å kolla på mig å fundera..sen bara hon släppte allt hon höll i å sprang fram =) haha söt!

Sen åkte vid till cattes jobb där hon jobbar å sa hej te henne snabbt..sen tog ja å mamma lilla båten ut te snäckan :D de blåste storm ute så de va inte varmt å de skvätte massa vatten :O men ev hade ja iaf skitkul ;P
Vid snäckan mötte vi upp pappa igen å tog våran lilla snabba fika! Går snabbt när eveline e med =) 
Sen blev de kasta lite stenar i vattnet med så klart =)
De kom även fram en norrman å fråga om de fanns djur nånstans där..pappa börjar prata engelska..va de roligaste idag =) haha..tur man va me så man fick fixa de där :P
Sen blev de emaus då =) Har inte vart där sen ja va liten! e ju mysigt där för dom små helt klart!
kollade lite kaniner å hästar å så..men de värsta va nog den stora grisen! blev nästan rädd för den :P så fuul :P haha
konstiga läten hade den med..nästan som en hund ;P

Sen blev de hem å bada lilla ev :D å äta lite pannkakor =)
Bra dag =) Tror eveline va rätt nöjd med..hoppas ja iaf =)
Nu e min rygg HELT slut också kan ja säga..haft ont hela dan men nu e den inte med längre snart..=/
Skulle träffat josse ikväll men frågade ifall hon också va trött så vi kan ta de imorrn på dan istället =) å de gick bra så blir förhoppningsvis imorgon med en liten go fika lr nåt. :) ska bli kul å se vem som e fetast ;P haha
Hon e en månad före mig dock..men ändå ;P

Haft fullt upp idag med andra ord! Linda om du läser detta så har ja inte ringt för ja haft fullt upp å resten har vart skittrött :P men hoppas vi kan ses nån dag här nu :) på onsdag,tors lr fredag?:) tänkte du kunde prata me fia å se när dom kan? :P
Japp..a å linda e inte så duktiga på att vara sociala ibland :P haha..=) 
Försöker ringa dig sen lr imorrn iaf =) ska bara orka å hinna ;P

Nu ska ja vila ryggen resten av kvällen =) ha de fint!!
Här e en bild på plattången ja köpt..en grundig =)


 

Av madeleine - 14 juli 2012 19:02

Tjoo! 

Jaa idag kom ja iväg å fick klippt mig. Å ÄNTLIGEN gjorde dom som javille ha de :) verkligen värt lite mer pengar så man får riktigt duktiga frisörer! =) Dom va jätte trevliga =) visade en gammal bild på hur ja ville ha luggen ..å hon fråga nogrant så hon forstod rätt och hon höll på länge så ja verkligen va nöjd. Hon hade en del produkter i håret och sen lockade hon även håret litegrann :O helt chockad :P annars tar dom inte ens i spray typ :) 
Hon gjorde dej jätte fint! Så ska gå te henne nästa ggn med:) Short cut i u.a va detta :)

Sen blev de kalas hos min farmor =) Tycker inte om maten hon brukar göra men gud sicken god tårta de va ;P carina min faster hade gjort den =) va typ maräng botten med grädde på å jordgubbar=) jätte gott! väldit maffigt men de kom ner 2 bitar ändå ;P

Sen kom vihem för en stund sedan nu! ev å catte har prc åkt hem! Jag ska väl sitta å kolla lite på datorn se på en serie som ja tycker verkar väldigt roligt..bara sett ett avsnitt än så länge..den heter akward tror ja =)

Niklas åkte hem till norge i morse igen. Jag saknar han redan massor..kanske lite för beroende av han?:P haha
Han sitter säkerligen å njuter av att få vara själv nu en hel vecka haha =)
Men en sak e säker..hade inte kunnat leva utan han =) <3

Idag har inte min bebis sparkat nåt...:( blir lika orolig varje ggn...dom säger ju att man ska ha koll..går de ett dygn lr nåt å inte känt nåt så ska man ringa å fråga om de..hoppas hon sparkar för mig snart <3

Har även planerat att träffa josse i veckan! Hon är också gravid och ska ha i mitten av augusti! har inte träffa henne sen hon blev gravid..å inte innan de heller på ett tag.. va jätte längesen! såde ska bli skoj å träffa henne! nån som går igenom samma sak som mig samtidigt som man känner :D blir väl ta lite kort på våra magar tesammans ;P

Nee nu ska ja se på serien min =) här e enbild på hur håret blev också=)kanske lite rolig bild eftersom ja kisar så..men de bjuder ja på ;P

     

Av madeleine - 12 juli 2012 21:34

Jaa å inte mkt har de blitt gjort idag heller :P Martin kom hit på besök en stund =) han hjälpte oss bära de gamla sofforna å massa annan skit å få bort de till soptippen..tack martin :) så nu e mkt av skiten bort ;P

Jag är ganska besatt av rambo med:P ännu roligare e de nu när ja börjar vinna över niklas..gjort de flera ggr nu ;D hihi
Imorgon blir de iaf äntligen av te sverige! längtar efter lilla eveline :) blir kvar den en hel  vecka..antagligen sista ggn man kan göra så innan bebis kommer så =) Så ska försöka hinna me så mkt som möjligt =) va me familjen så mkt ja kan..träffa linda å leo med <3 å förhoppningsvis fia och lilla wilma med :D vill så gärna träffa den nya familjemedlemen :)
Sen blir de väl kanske ta sej te tandläkaren också..tråkiga saker med!! Hoppas på fint väder med..men där kan man nog mest drömma =)

Nu ska ja ta en dusch sen blir de väl försöka sova snart..hoppas på en bättre dag imorgon =) Att ja inte vaknar å har så svårt å andas å skit..hela dagen blir förstörd!!

Natti folkens!

Av madeleine - 12 juli 2012 15:07

Jaa idag e de ingen bra början iaf..mkt svårt att andas å huvudvärk å skit...stressad e ja på nåt sätt..tänker hela tiden på allt som ska fixas å pengar å tanden..blää..

Tänkte iaf ja ringer om tanden å få akut tid nästa vecka så dom inte skickar mig te sjukhuset i helgen..ingne lust te å betala massa mer =)har inte ens dom pengarna nu så..

SKa försöka hitta energi te att sätta igång en tvätt sen iaf..nu har ja fått tvätta en del..å nu behövs verkligen en byrå till..:O e helt fullt! å har en del kvar att tvätta..helt tokigt!!

Ska lägga mig på soffan en stund först å hoppas ja känner mig bättre snart..

ha deee

Av madeleine - 11 juli 2012 20:00

Tjohoo

Jaa idag vart ja iväg te läkaren. Skulle lämna urinprov för odling där som min barnmorska bad mig göra. MEn de sluta med att jafick vänta sen även gå in till läkaren å få medicin. Hade tydligen bakterier.
SÅÅ många ggr ja haft urinvägsinfektion..ja känner alltid av de..de minsta lilla! Å nu känne rinte alls :S inte mer än vanligt :P så blev rätt chockad :P Läkaren sa att när man är gravid kan sånt ändras..så de va ju bra på ett sätt..har ju iaf inte direkt ont =)
Så nu blir de medicin en vecka..ska bara komma ihåg å ta dem 3 ggr om dagen =)

Sen har inte mkt mer hänt..niklas la sig nyss han va så trött..å ja sitter här å seg också..tycker synd om mig sj för min tand..dumma den som ska göra ont :(
Ska försöka hitta lite mer musik nu igen..får ta lite åt gången..orkar inte lyssna på musik hela tiden som ja gjorde förr..konstigt nog :S
Hittat en ny favorit låt också! vet inte , den kanske e gammal?? Demi lovat-give your heart a break
Sen har niklas spelat eric saades nya låt för mig med så nu har ja fastnat i den :P
Eric saade med norska tjejen Tone damli :) deras låt heter imagine :) jätte bra =)

Hoppas ja hittar lite mer nu =) när ja e isverige ska ja logga in på systers lista å se på ja hittar nåt kul =) hon brukar ha en hel del man glömt bort =)

Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag allt från vardagen till mina tankar med bebis :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards