mom2012

Direktlänk till inlägg 26 juni 2013

Sjukdomar..

Av madeleine - 26 juni 2013 14:21

Har det varit mkt om de sista!
Först i rhodos så fick tyvärr lilla Linnea magsjuka =/ Men de gick bra ändå där nere som tur var! Fick träffat en barnläkaren å fick hjälp med henne! Kostade bara 150 euro ;) Tur man hade reseförsäkring :)
Sen förra veckan när vi kom hem var hon frisk igen..å jag dock åkte på en förkylning..som jag antagligen smittade linnea med nu i helgen då..:(


Hon började bli snorig å så i lördags å nysa..men i måndags va hon inte bra alls..aldrig sett henne så dålig! :( Väldigt trött och svårt å andas och bara allmänt dålig!
Vi ringde våran läkare som vi har här i norge..fick en tid men när i kom dit så var de bara lyssna lite på lungor å så..sa att vi ska få i henne vätska å åka hem..inget farligt med henne inte..

Bara en stund efter vi kommit hem va hon ännu dåligare..andingen blev jätte dålig..fick panik av att höra hur svårt de va för henne å andas! Och hon var jätte slö..kunde nästan inte få kontakt med henne :(


Fick åka till legevakten i ski akut..där dom tog henne på allvar! Dom såg hur blek hon var å att de inte alls va bra.
Där tog dom lite mer prover och gav henne en astmaliknande medicin för hon skulle få andas lättare.
När bebisar blir förkylda blir det mkt svårare för dom än vuxna för att dom har mkt mindre å smalare luftrör..så de täpps igen väldigt lätt..
Å den medicinen gjorde mkt bara den..hon somnade till en bra stund!
Men dom skickade in oss till stora sjukhuset i oslo..där vi nu varit ett par nätter!
Vart ett par hemska nätter! Att se sin dotter jätte dålig och du kan inte göra nåt för att hjälpa henne..finns inga ord å beskriva hur hemskt de är! :(
Man blir arg , ledsen, panikslagen..allt på en ggn!


Men hon fick jätte bra hjälp på sjukhuset! Dock va de mkt som skulle undersökas ofta och mkt mediciner som skulle fås som linnea inte gillade hon blev ledsen varje ggn å bara skrek å försökte dra sig loss å panikslagen varje ggn! :( Speciellt när hon skulle få den här astma medicinen som hon ska andas in..den fick hon väldigt ofta spc i början..så man va tvungen å hålla fast henne..samma sak när vi skulle suga ur näsan på henne ofta..de va inte populärt!
Man kan inte förklara heller för henne att de e för hennes bästa...:( Usch å fy! Vart riktigt tufft!
Dom första ggr hon fick behandling klarade jag inte av de..då fick niklas hålla henne och jag satt på en stol å lipa..
Det gjorde nog inte hela situationen bättre för henne direkt :( Men usch jag klarade de inte! Finns inget värre som sagt än å se sin dotter ledsen å dålig :(
Så idag när hon äntligen mår mkt bättre så fick vi åka hem! Skönt å va hemma verkligen! Och skulle hon bli dåligare igen inom ett dygn , vilket dom inte trodde. Så va de bara å komma tebaks!
Väldigt bra sjukhus! Det var där jag födde också...hört mkt dåliga rykten om de här stället ett tag...men efter dom här dagarna så e jag ännu mer nöjd! Mkt fint ställe med bra personal!

Nu sover Linnea hos niklas <3 Hon e fortfarande förkyld och trött å sliten! Men såå mkt bättre än hon varit iaf! Enligt läkaren kmr hon nog bara bli bättre å bättre nu! så de e bra!
På fredag har vi ju en polen resa bokad över helgen..får se hur de blir! Men antagligen blir de av! Så länge linnea bara blir bättre istället för sämre :)
Läkaren sa också att de skulle gå bra :) SÅ blir nog så! Blir å ta de lugnt där nere bara i sådana fall om vi åker!

Själv e jag förkyld ännu..den vägrar släppa på mig! :( Hostar som en galning!...mår inte helt 100 ...tycker de borde blibättre nu! Vvart dålig en vecka snart..blä =)

Jaja..nu ska jag passa på å slappa framför tvn en stund innan linnea vaknar..e så trött! Inte vart mkt sömn dom här dagarna..=/
Hoppas ni andra har de bra!

Kram från oss!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madeleine - 17 augusti 2014 20:03

Hej :) har äntligen fått tummen ur att fixa en ny finare blogg :) Så vill ni fortsätta läsa så får ni göra det på familjenjungblom.blogg.se :) Kram på er! ...

Av madeleine - 17 augusti 2014 12:00

Niklas tog med sig Linnea och åkte ner till badhuset precis. Så får jag vara kvar hemma och vara för mig själv en stund. Vilket är helt underbart just nu! Ibland behöver man verkligen bara några minuter för sig själv för att andas..:PVeckorna när Nik...

Av madeleine - 15 augusti 2014 22:32

Vilken tur att niklas kom hem för fy vilket oväder de kom! Regnar..haglar och åskar som bara den! :( och pricken på i:t svart stor spindel hängandes i taket fy.. nu hoppas ja min dotter vill somna snart så ja kan få sova med..Helt slut :) ...

Av madeleine - 15 augusti 2014 18:22

Den här dagen och kvällen har inte gått åt mycket annat än att ta hand om min sjukling här hemma! Så typiskt att hon är dålig idag för solen har vart framme för en ggn skull :/ men vi fick njuta lite av solen på balkongen iaf :) Hon fick en chokladb...

Av madeleine - 15 augusti 2014 07:53

Idag blir det inget dagis för Linnea..näsan rinner i ett och hon är varm och hängig :( stackars min lilla sötnos! Hon försöker vara pigg men lägger sig ner hela tiden tillslut..får hoppas hon blir frisk snabbt!! ...

Presentation


Välkommen till min blogg! Här skriver jag allt från vardagen till mina tankar med bebis :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards